Hi-Fi tråden

Endelig spiller snurra godt igjen etter pickup bytte.
683E46B9-9448-464B-9660-4B86B7C53B6B.jpeg

Redigert:
E74276C2-81F3-49CC-B940-D75FEF033012.jpeg
C855B4FB-DDA8-4026-AFDB-552655172A3D.jpeg

Mitt snart et år gamle stereo-oppsett her representert med: Lyngdorf CS-1 i et Clic møbel som henger på veggen.
Meget fornøyd med lyden fra disse høytalerne.
Oppgraderinger som vil komme: en bedre forsterker og en platespiller som vil leve oppe på møblet

• Liker
Reaksjoner: Chalshus og Ove
Vis vedlegg 286882Vis vedlegg 286884
Mitt snart et år gamle stereo-oppsett her representert med: Lyngdorf CS-1 i et Clic møbel som henger på veggen.
Meget fornøyd med lyden fra disse høytalerne.
Oppgraderinger som vil komme: en bedre forsterker og en platespiller som vil leve oppe på møblet
Husk god demping på platespilleren når høyttaleren er i samme enhet.

• Liker
Reaksjoner: Koonig
Husk god demping på platespilleren når høyttaleren er i samme enhet.
Har drevet å tenkt på det selv, men er faktisk litt usikker på om jeg trenger det. høytalerne er ikke så bass-drevet og volumet blir aldri noe høyt.
Men små vibrasjoner kan bære langt og utgjøre mye så det blir uansett sett nærmere på når jeg har fått tak i platespilleren.

Har drevet å tenkt på det selv, men er faktisk litt usikker på om jeg trenger det. høytalerne er ikke så bass-drevet og volumet blir aldri noe høyt.
Men små vibrasjoner kan bære langt og utgjøre mye så det blir uansett sett nærmere på når jeg har fått tak i platespilleren.
Isoacustic fikser det nok. Enten føtter eller plate.

• Liker
Reaksjoner: Koonig
I går fikk jeg gleden av å høre Klipschorn for første gang. Oi så lyst jeg har på dem - tror aldri jeg har hørt noe som er _så_ midt i min sweetspot for lydfarging.

Husker jeg hørte disse sammen noen noen brokoblet Doxa 70w forsterkere på Oslo Hi-fi Center på slutten av nittitallet.
Skjelden har 116 Db låtet så vakkert og samtidig så intenst noen gang.
Har du rommet og budsjettet er det bare å klemme til.
klipschorn er en livsstil ;)

• Liker
Reaksjoner: kvasbo
Det forstår jeg ikke engang hva du mener med. Hvis output er bra er vel alt bra? Ikke som klokker der selve implementasjonen er poenget, ikke output.

Det forstår jeg ikke engang hva du mener med. Hvis output er bra er vel alt bra? Ikke som klokker der selve implementasjonen er poenget, ikke output.

-Jeg leste det som en lett beundrende konstatering av at Klipsch hørtes mye dyrere ut enn det var, om det ga mening - at ytelsen går langt utenpå det man burde forvente gitt komponentene de var bygget av.

• Liker
Men 240k er rett og slett dyrt. Helt koko. Men om man ikke vet bedre er det bare å betale. Det er minimalt med produktutvikling da det ble gjort på 40-tallet.

TegNinger til Klipschhorn ligger på nettet. En møbelsnekker bygger sikkert to kasser for noen titalls tusen inkl flott finish. For eks Bakken i Vestby. Elementene og delefilter er billige deler.

JBL lagde sin versjon av Khorn kalt Hartsfield. Som i prinsippet er Khorn gjort skikkelig.

Redigert:
  • Liker
Dette spørsmålet er nok helt i ytterkanten av denne trådens omfang. Men jeg prøver.

Har et par Beolab 8000 koblet til TV-en i stuen. Her ferdes også en liten pike som begynner å bli glad i å klatre og dra i ting.

Finnes det noen gode tips eller produkter for å barnesikre høye høyttalere som kan velte?