Vel, for det første kan en avtale om kjøp og salg være inngått før betaling har funnet sted. Enten du liker det eller ikke. Og for det andre, hvorfor så bombastisk og nedlatende tilnærming til trådstarters spørsmål?
Jeg har har kjøpt og solgt mange klokker i mange år og har aldri signert noen avtale som privat person med en annen privat person.
En kjøpekontrakt er noe som vanligvis gjør seg mellom en bedrift og en privat person.
Det er ikke mange som har lyst til å underskrive en kjøpeavtale med en privat person, på en klokke han/hun har aldri sett i virkelighet heller.
Det burde også bli lov å trekke seg ut hvis man er ikke fornøyd når man ser klokken i virkelighet.
Ikke alt kan vises på bilder: det vet du også.
Jeg har aldri vært bombastisk nedtallende med trådstarteren.
Som jeg sa til han : "Ja, du har rett til å nekte en betalings måte. Du er ingen bank, ingen institusjon, du er ikke påbudt på noen måte av loven angående valutatransaksjoner, og du følger dinne egne regler."
Da forstår jeg fullstendig at han vil ikke ta imot kontant. Det er han sin avgjørelse og rett.
At jeg gir meg rett til å ikke selge en klokke til noen fordi jeg liker ikke sin oppførsel når vi møter er MIN mening og avgjørelse og noe alle kan også gjør.
Og jeg forstår ikke hva er problemet med det.