For min del er det kassetykkelsen som er en deal-breaker.Klokka i seg selv er egentlig ikke for stor, jeg har jo dykkere i samme størrelse. Det var bare denne fordømte følelsen.
For min del er det kassetykkelsen som er en deal-breaker.Klokka i seg selv er egentlig ikke for stor, jeg har jo dykkere i samme størrelse. Det var bare denne fordømte følelsen.
Fikk min BB58 i går og førsteinntrykket er veldig bra, men har et par spørsmål/observasjoner;
- Den kom med ferdig justert lenke i posten (etter avtale) og i svart ytter og inner-boks, tidligere har jeg sett at noen har en form for hvit ytter-papp også. Skulle dette fulgt med på min? Skal videre til min sønn etter hvert og da vil jeg ha den så komplett som mulig.
- Den er ikke like lett i trekket på kronen som det jeg er vant med på f.eks Longines og Rolex...vil tro at det er en del av konstruksjonen og at Bjerke sjekker dette før de sender den avgårde.
Tar gjerne i mot noen innspill her(legger med bilde av en jeg fant med hvit papp)
Vis vedlegg 273078
Ikke jobben, men antrekket. Når jeg en sjelden gang slenger innom jobben i shorts og t-skjorte, er dykkerbezel også noen ganger på. Synes det er greit at antrekket henger sånn nogenlunde sammen, og sportsklokker er for sport og fritid.Hvilken jobb har du som ikke tillater dykkerbezel?![]()
Vel, deg om detVel, jeg bruker min BB58 til dress og slips på kontoret hver dag. Ingen har klaget så langt, tvert i mot.
Ser den. Dette finnes det sikkert data på, men jeg mistenker at urskiven er større på disse enn på den jevne dykker på 41mm.Klokka i seg selv er egentlig ikke for stor, jeg har jo dykkere i samme størrelse. Det var bare denne fordømte følelsen.
Takk! Høres jo logisk utJeg vet at Rolex krever at AD skal fjerne ytter pappen, og all plast på klokken. Det kan være at det fungerer sånn for Tudor også.
Etter mitt syn er det temmelig utdatert og gammeldags at dykkerur ikke skal brukes til dress i hverdags- eller jobbsammenheng. Da synes jeg det er langt verre med de som bruker natoreimer på dressurIkke jobben, men antrekket. Når jeg en sjelden gang slenger innom jobben i shorts og t-skjorte, er dykkerbezel også noen ganger på. Synes det er greit at antrekket henger sånn nogenlunde sammen, og sportsklokker er for sport og fritid.
(sportsklokke er i grunnen ikke et godt begrep her, men jeg kom ikke på noe bedre. Det er forskjell på en reverso og en sub når det kommer til "sportslighet" og hvor passende de er til skjorte, selv om begge i utgangspunktet var laget for sport)
Vel, deg om det
Tror for øvrig det skal svært mye til før noen klager på antrekket til en kollega/kunde/leverandør etc.
Edit: de aller fleste legger vel ikke merke til hva man har på armen, så jeg legger jo helt sikkert alt for mye i det
Ser den. Dette finnes det sikkert data på, men jeg mistenker at urskiven er større på disse enn på den jevne dykker på 41mm.
Jeg er helt uenig, men jeg synes heller ikke noe om hvite joggesko eller raske briller til dressen, så jeg er kanskje et håpløst konservativ.Etter mitt syn er det temmelig utdatert og gammeldags at dykkerur ikke skal brukes til dress i hverdags- eller jobbsammenheng.
Dette skjønner jeg heller ikke.Da synes jeg det er langt verre med de som bruker natoreimer på dressur
Da høres det ut som om vi er på linje.Jeg synes egentlig ikke joggesko er ok til dress, det var et forsøk på å sidestille det.
Fikk min BB58 i går og førsteinntrykket er veldig bra, men har et par spørsmål/observasjoner;
- Den kom med ferdig justert lenke i posten (etter avtale) og i svart ytter og inner-boks, tidligere har jeg sett at noen har en form for hvit ytter-papp også. Skulle dette fulgt med på min? Skal videre til min sønn etter hvert og da vil jeg ha den så komplett som mulig.
- Den er ikke like lett i trekket på kronen som det jeg er vant med på f.eks Longines og Rolex...vil tro at det er en del av konstruksjonen og at Bjerke sjekker dette før de sender den avgårde.
Tar gjerne i mot noen innspill her(legger med bilde av en jeg fant med hvit papp)
Vis vedlegg 273078
Gratulerer så mye med din nye BB58. Fantastisk klokke.
Anskaffet selv en slik modell tidligere i høst.Min ble levert komplett med den hvite "ytterboksen"/beskyttelsen du har på bildet utenfor den sorte boksen.
Det var fra norsk AD. Men sikkert litt ulik praksis fra sted til sted.