Klokkecafé – løst og fast om klokker

Interessant... Da sier du mykere enn Isofrane mens kvalitetsfølelse går litt ned?
Mener du at detaljene er litt grovere?
Det jeg liker er at det er ekte gummi og ikke tvilsom silikon som majoriteten som fins på nettet.
Med alle tvilsomme kjemikaler som kan fines i disse plastene som ofte kommer fra Asia, man får ikke mye lyst til å ha det hver dag på huden.

Kvaliteten er helt fin, men hvis man legger en Borealis og en Isofrane ved siden av hverandre så håper jeg for Isofrane sin del at den skiller seg litt ut, prisen tatt i betraktning.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Kvaliteten er helt fin, men hvis man legger en Borealis og en Isofrane ved siden av hverandre så håper jeg for Isofrane sin del at den skiller seg litt ut, prisen tatt i betraktning.

Ok, da forstår jeg det sånn at du eier ingen Isofrane.
Det skal jeg si når jeg får mine Borealis i postkassen.
Det er sikkert en del forskjeller, ja.
Planen er å skrive en tråd hvor jeg skal sammenligne Omega, Isofrane, Borealis på en nøye måte.
Det blir sikkert mange nysgjerrig på.
 
Ok, da forstår jeg det sånn at du eier ingen Isofrane.
Det skal jeg si når jeg får mine Borealis i postkassen.
Det er sikkert en del forskjeller, ja.
Planen er å skrive en tråd hvor jeg skal sammenligne Omega, Isofrane, Borealis på en nøye måte.
Det blir sikkert mange nysgjerrig på.

Har du prøvd Obris Morgan?
De har 20 og 22mm «Isofrane style« gummiremmer. Har et par 22mm, de smalner til 20mm og passer derfor perfekt til Helson Sharkdiver med original Helson bronsespenne. OM stålspennen som følger med er ikke noe særlig, Borealis varianten ser mye bedre ut. Remmen har jeg sammenlignet med original Isofrane (den jeg kjøpte av deg), det blir ikke det samme men til prisen på usd 18,90 er de egentlig ganske ok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Jeg er veldig glad i gummirem (hygienisk og komfortabelt), og har gått gjennom litt forskjellige som jeg av forskjellige grunner aldri ble helt fornøyd med.
Så kom jeg over Hirsch Hevea. Beste remmen jeg har vært borti, og den ligger på rundt 500kr. Den har jeg brukt nå i kanskje halvannet år til mye rart, og den fremstår enda som helt ny.
Mer info her: https://www.watchstyle.com/rubber/caoutchouc/hevea.html

Mener jeg kjøpte den direkte fra Hirsch, og den kostet rundt 50 bucks. Jeg var litt uheldig og klarte å bestille en med rosegull buckle, men jeg hadde heldigvis en stainless steel buckle fra en forferdelig Armani klokke jeg fikk av en eks en gang.

IMG_20210313_145241951_HDR.jpg


Anbefales!
 
  • Liker
Reaksjoner: Baldur og Callahan
Har du prøvd Obris Morgan?
De har 20 og 22mm «Isofrane style« gummiremmer. Har et par 22mm, de smalner til 20mm og passer derfor perfekt til Helson Sharkdiver med original Helson bronsespenne. OM stålspennen som følger med er ikke noe særlig, Borealis varianten ser mye bedre ut. Remmen har jeg sammenlignet med original Isofrane (den jeg kjøpte av deg), det blir ikke det samme men til prisen på usd 18,90 er de egentlig ganske ok.

Har ikke prøvd OM.
Også de har bare 20mm og jeg skulle ha 24mm.
Jeg har sett de på nettet og noterte at spennen er litt kortere enn de andre, som Omega.

Eller OM hulene er som Omega, litt større enn Isofrane / Borealis(som er veldig lignende)
Isofrane og Borealis har også en mer rett form (ikke i V) fra 24 til 22mm mens Omega har en V kant og går fra 24 til 20mm.
Jeg vet ikke om OM fordi de har ikke 24mm (bare 20mm).


Det så bra ut med de Deep Blue "Hydro" (samme form som Isofrane /Borealis og 24 til 22mm)men prisen er litt høyere enn Borealis.
Borealis (35$ proto inkludert) VS Deep Blue (49.99$ + 50$? i porto :sick:)



Se der med hulene og formen.
Borealis (24mm med 22mm spene og rett linje form)
borealis.jpeg


DB Hydro 24mm med 22mm spene med V linje form.
DeepBlue.png

Isofrane på venstre (24 til 22mm) og Omega på høyre (24 til 20mm).
iso-omeg.jpeg


Obris Morgan(20mm)
Obris.jpeg
 
Ok, da forstår jeg det sånn at du eier ingen Isofrane.
Det skal jeg si når jeg får mine Borealis i postkassen.
Det er sikkert en del forskjeller, ja.
Planen er å skrive en tråd hvor jeg skal sammenligne Omega, Isofrane, Borealis på en nøye måte.
Det blir sikkert mange nysgjerrig på.

Jeg har ikke eid Isofrane og Borealis samtidig, ga Isofrane med en klokke jeg solgte.

En sammenligningstråd høres bra ut!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Junghans planlegger å tilby 18K gull Meister Signatur fra september 2021. Manuelt J620 urverk, Junghans eget basert på urverk fra 1950-60 tallet.

FBFAFBC9-DFB7-4F43-857F-B061EC5D15BA.png
C99A88FC-D065-4FDD-8626-A0489E0E75F5.png

 
Siden kronen sitter midt i skillet så klarte de ikke bestemme seg hvor hvilket design de ksulle gå for, og kuttet like greit ut hele kronen
 
Grøss! To klokker jeg ikke liker kombinert i en. Symmetri er vel ikke alt, men det får da være måte på!

Har Genta vært involvert på noen annen måte enn som tyveri offer?
 
Grøss! To klokker jeg ikke liker kombinert i en. Symmetri er vel ikke alt, men det får da være måte på!

Har Genta vært involvert på noen annen måte enn som tyveri offer?
Dette er nok rått tyveri. IG-kontoen @geniusgentawatches forsvant i går kveld, og https://www.taleda.com/ som hadde lagt den ut til CHF 4000, fjernet den fra nettsidene sine.
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
Jeg har veldig vanskelig for å tro at denne Genta klokka er seriøst ment, men det er altså en klokke som er produsert i et visst antall?

Som klokke er den selvfølgelig en smakløs miks og et skamløst tyveri av klassisk design. Som humor kan det kanskje fungere som et banalt og veldig enkelt svar på Moser sin Swiss Icon.


moser-swiss-icons-watch-2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir