Gullkorn fra Finn.no

anemon_t1175_vinduspendel_12_5_cm_m.jpg


Det er selvfølgelig for vinduspendelen. Godt at noen her er fra møblerte hjem.
 
Galleribilde
(1/3)



Legg til favoritt
1 har lagt til som favoritt
Rolex Submariner “Hulk”
Til salgs
4 000 kr
TELEFON: 980 08 583 MÅ RINGE! SVARER IKKE PÅ MELDING Pre-Owned Rolex Submariner “Hulk” (116610LV) selvopptrekkende automatisk klokke, har et 40 mm rustfritt stålveske med en grønn Cerachrom-ramme rundt en grønn urskive på et rustfritt stål Oyster-armbånd med sammenleggbar spenne. Funksjonene inkluderer timer, minutter, sekunder og dato. Denne klokken kommer med den originale esken. V Seriell.

TilstandBrukt
Torget Til salgs Klær, kosmetikk og tilbehør Klokker og ur

2615 Lilleham
 
En setning jeg ofte leser på både finn, tidssonen og klokkeriet er "Forbeholder meg retten til å trekke annonsen."
Hva betyr egentlig dette?
 
  • Liker
Reaksjoner: Nord31
Akkurat det det står.
At selger kan trekke annonsen hvis han/hun/hen finner ut at han/hun/hen ikke ønsker å selge klokken allikevel
Men er det egentlig en rett man trenger å forbeholde seg? Det er vel ikke lovpålagt at man må selge hvis man har lagt ut en annonse. Så vidt jeg vet er det lov å ombestemme seg selv om man har annonsert noe. I min bok er det en tullete frase som ikke betyr noe som helst.
 
Enig med GrimReaper, hvorfor reservere seg mot noe som er en selvfølge? Hvis du trekker en annonse før det kommer aksept på din pris er det vel null stress?

Betyr det at du mener man har plikt til å selge hvis du får aksept på prisen?

Til det opprinnelige spm, dette er et selger trix tror enkelte, skal signalisere at salget nærmest er motvillig, at prisen er så god at man egentlig burde vite bedre som selger, at nå må du som kjøper kjappe deg og slå til !
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og DoDe
Betyr det at du mener man har plikt til å selge hvis du får aksept på prisen?

Til det opprinnelige spm, dette er et selger trix tror enkelte, skal signalisere at salget nærmest er motvillig, at prisen er så god at man egentlig burde vite bedre som selger, at nå må du som kjøper kjappe deg og slå til !
Jeg mener at hvis man har fått aksept på pris så har man på et slags vis en avtale. Man er jo ikke pliktig til å selge, men da er det ikke kosher å trekke seg. Det blir litt som en gentlemens agreement. Sånn ser jeg på det iallefall :)

For øvrig enig i det andre avsnittet at det er forsøk på fremsnakke produktet man selger og "lure" kjøper til å slå til før selger ombestemmer seg. Bare bambus!