Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hvordan er stemningen for normal klokke på en arm, og aktivitetsbånd på den andre? Veldig usikker på looken.


Stemningen for dette er god. Det er selvsagt fordi jeg selv gjør det. Jeg finner en del nytte i fitbit charge dingsen min. Påminnelse om å bevege seg og hvilepuls og søvnmønster er det jeg bruker mest. Ikke er den så veldig lik en klokke heller. Men den kunne godt vært enda mer diskret.



317B873B-95B5-49EC-B256-32A31C4068B6.jpeg


LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: Trig og panserjohan
Den type aktivitetsarmbånd og annet xxxx skal festes rundt høyre ankel. Da vises den ikke . Dersom noen skulle komme til å legge merke til den så kan du redde æren ved å si det er fotlenke og at du soner hjemme.


8
 
Den liker jeg. Og ikke allverdens dyr heller.

Ja den er ganske enkel og allsidig og har fortsatt mye sjarm.
Jeg er selv litt mer i 42mm++ området men kunne tenke meg en sånn, kanskje på vanlig nato reim eller perlon som hverdags klokke.
Den må prøves for å se hvordan størrelsen føles tror jeg.
longines-.jpeg


Den franske utgaven kommer med nato og fin boks etc.
longines-watch-front-collection-heritage-l2-833-4-99-9-800x1000.jpg


Men en sånn blir bra også.
beige_nato_strap_phenomenato.jpg
 
Litt teknisk prat der...
esc-.gif


Enestående artikkel.

"Measuring The Time Between The Seconds: The Truth Behind High-Frequency Movements

by Ryan Schmidt
Marketing material for the modern mechanical watch almost always includes a description of the the movement’s frequency.
Whether it is described in terms of Hertz (Hz) or vibrations/beats per hour (vph/bph), you will have likely grown familiar with frequencies that range between 2.5 and 5 Hz (18,000 to 36,000 vph).
You may have even sensed that the higher the frequency, the more accurate a movement gets.
But is this entirely true?
If higher frequency really delivers better performance, why do watches still exist that run below 5 Hz (36,000 vph)? And what happens when you turn it up to 10 Hz or even beyond?
In this post, I try to dispel some of the myths and clarify some of the truths about high-frequency mechanical movements.
But first: the basics."


 
Ny Richard Mille bruker:
unnamed-file-1340x893.jpeg


UAE Cycling Team har inngått sponsorsamarbeid med Richard Mille for 2021 og fire år framover eller som de kalles i artikkelen " ugly luxury watch brand, Richard Mille. " Mille droppet Bahrain McLaren til for del for Alex og UAE.

Artikkelen er forøvrig verd å lese for sin "noe distanserte" holdning til Mille, og brukernes buddy-wristhot og for øvrig også til Breitling.

LarsB