Klokkecafé – løst og fast om klokker

Har akkurat gjennomført det som må være rekord i internasjonal klokkehandel:

Undertegnede, en nordmann bosatt i Belgia, og en rumener bosatt i England, bytter to japanske klokker, den ene kjøpt i Danmark, den andre kjøpt i Nederland... Byttehandel utført i et gresk bakeri, over en italiensk kaffe og en fransk croissant. :geek:
 
Det handler ikke om prisen, men mest om at Frankrike tok seg aldri opp igjen etter +300år.
Bortsett fra med Pequignet.

Det skulle bli lov å nevne det.
Alle tror på at urmakerikunsten kommer fra Sveits. Historisk sett, det gjør det ikke.
Bare synd de fleste som kommer ut nå fra Frankrike, er så overfladiske og ikke rettet mot ekte urmakeri.
Som sagt, alt gikk til helvete når de Huguenots flyktet landet.
Det er en tema selv direktøren av Pequignet tok på høyeste hold i den franske politikken for å kunne overleve.
Takk for at du gjorde meg oppmerksom på Pequignet, et merke som har gått ubemerket hen hos meg, men de hadde mye veldig fint. Når de har inhouse verk som dette, så blir dette en favoritt i prisklassen.
IMG_0410.jpeg

IMG_0409.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og andersen

Biver er en veldig interessant og morsom herremann, kjent fra TAG Heuer, Hublot, Omega, Blancpain etc.

Tullet blandt annet med det dårlige ryktet til TAG mens han enda var CEO der.

 
Redigert:

Den oppgraderte feltklokka til Serica ser grisefin ut!
Enig. Har den gamle, men automatisk, cronometer og tynnere og mer forseggjort kasse er jo ikke å forrakte :)
Det er vel ikke mange som leverer cronometer til den prisen...?
 
Enig. Har den gamle, men automatisk, cronometer og tynnere og mer forseggjort kasse er jo ikke å forrakte :)
Det er vel ikke mange som leverer cronometer til den prisen...?
Den nye er helt klart en forbedring. Jeg hadde også den gamle, men den ble solgt igjen.
Jeg likte ikke hvordan den var håndtrukket, men urverket var et automatverk uten rotor. Dermed kunne du ikke trekke den opp til fjæra var fulladet, for clutchen gikk jo da bare rundt. Det fjernet litt av den sjarmerende samhandlingen andre håndtrukne urverk jeg har har.

Den nye ser ut som en massiv forbedring, og er jo nå virkelig en budsjett-Explorer.

Det eneste jeg skulle ønske var at de fortsatt droppet all tekst på skiva, og holdt Chronometer og dybde til baklokket. Den gamle skiva ser rett og slett mer clean ut, og dermed mer spesiell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
På tross av at John Mayer nesten snakker mer om sine tanker enn Sheeran, var det en hyggelig episode. :)
Madammen er stor fan av Ed, og vi har vært på flere konserter. Har drømt om å oppdrive en Tudor BB58 Divide tidligere, men det blir nok dessverre ikke enklere etter denne videoen... :p
 
Noen fine betraktninger og historier delt mellom Mayer og Sheeran, men også et bevis på hvor ekstrem brukskontoen til disse to er når de blir enig om å kjøpe samme klokke til 5-6 mill ut av innfallsmetoden.
lifestyle of the rich and famous, si!
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone og Zawatch