Gullkorn fra Finn.no

20210201_074957.jpg

"tatt fra AD" høres ikke noe mindre suspekt ut enn "tatt ut fra..."
 
Eller denne , som ikke vet hva han selger:mrgreen:
Sikkert bare en skrive feil men......

Galleribilde
(1/5)

Legg til favoritt
2 har lagt til som favoritt
Omega Seamaster
Til salgs
59 000 kr
Pent brukt Omega Seamsster med mørk blå skive. Helt rå klokke. Til salgs for 66k på Crono 24.

TilstandBrukt
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Eller denne , som ikke vet hva han selger:mrgreen:
Sikkert bare en skrive feil men......

Galleribilde
(1/5)

Legg til favoritt
2 har lagt til som favoritt
Omega Seamaster
Til salgs
59 000 kr
Pent brukt Omega Seamsster med mørk blå skive. Helt rå klokke. Til salgs for 66k på Crono 24.

TilstandBrukt
Føler at pent brukt kanskje ikke er en god beskrivelse på den Speedmasteren.
 
Altså, kr. 850k for en 5711. Er vi der? Dette er absolutt ikke noen kritikk mot selger, jeg har også sett at prisen på denne har økt etter at den ble discontinued. Men allikevel, hvem betaler dette for en 5711? Jeg syntes det er en flott klokke, men du får 3 Royal Oak eller 4 VC Overseas til samme pris. Eller en 5712 for kr. 150k mindre. Skjønner det bare ikke...

A3C6DB54-1036-4F32-900A-747B89778559.png
 
Altså, kr. 850k for en 5711. Er vi der? Dette er absolutt ikke noen kritikk mot selger, jeg har også sett at prisen på denne har økt etter at den ble discontinued. Men allikevel, hvem betaler dette for en 5711? Jeg syntes det er en flott klokke, men du får 3 Royal Oak eller 4 VC Overseas til samme pris. Eller en 5712 for kr. 150k mindre. Skjønner det bare ikke...

Vis vedlegg 232557
Det blir interessant å se hva markedet etter hvert mener 5711 i stål er verdt.
Nå er det vel kanskje ikke så mange som ønsker å kjøpe 4 VC Overseas, men når vi vet at 5711 i stål gikk for drøyt 500' da den fortsatt var i produksjon, er nok ikke 850' urealistisk i dag.
I tidligere tider var referansen Bugg, og vi ville da spurt hvem i huleste ville betale 850.000 for én 5711 når du kan få 1.700.000 Bugg for samme summen.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Det blir interessant å se hva markedet etter hvert mener 5711 i stål er verdt.
Nå er det vel kanskje ikke så mange som ønsker å kjøpe 4 VC Overseas, men når vi vet at 5711 i stål gikk for drøyt 500' da den fortsatt var i produksjon, er nok ikke 850' urealistisk i dag.
I tidligere tider var referansen Bugg, og vi ville da spurt hvem i huleste ville betale 850.000 for én 5711 når du kan få 1.700.000 Bugg for samme summen.
Hvis det var snakk om 1,7mill Bugg med banansmak så hadde jeg gått for 5711. Lett!
 
Det blir interessant å se hva markedet etter hvert mener 5711 i stål er verdt.
Nå er det vel kanskje ikke så mange som ønsker å kjøpe 4 VC Overseas, men når vi vet at 5711 i stål gikk for drøyt 500' da den fortsatt var i produksjon, er nok ikke 850' urealistisk i dag.
I tidligere tider var referansen Bugg, og vi ville da spurt hvem i huleste ville betale 850.000 for én 5711 når du kan få 1.700.000 Bugg for samme summen.

Det blir en helt tullete og usaklig sammenlikning. Bugg er på ingen måte noen substitutt eller konkurrent til en 5711. Det er Royal Oak og Overseas. Poenget er heller ikke å kjøpe 4 Overseas, men å kjøpe en og ha kr. 600k «til overs». Poenget mitt er uansett, jeg kan ikke i min villeste fantasi fatte hvem som betaler dette for en helt standard 5711. Eneste tenkelige scenarioet jeg kan se for meg en en nyrik Gamestop-aksjonær som egentlig ikke har så greie på klokker, men som har hørt at PP er the shit... IMHO
 
Det blir en helt tullete og usaklig sammenlikning. Bugg er på ingen måte noen substitutt eller konkurrent til en 5711. Det er Royal Oak og Overseas. Poenget er heller ikke å kjøpe 4 Overseas, men å kjøpe en og ha kr. 600k «til overs». Poenget mitt er uansett, jeg kan ikke i min villeste fantasi fatte hvem som betaler dette for en helt standard 5711. Eneste tenkelige scenarioet jeg kan se for meg en en nyrik Gamestop-aksjonær som egentlig ikke har så greie på klokker, men som har hørt at PP er the shit... IMHO
Og jeg som trodde Bugg var et godt substitutt for det meste:ROFLMAO:
Neida, jeg er ikke helt uenig med deg, men tror allikevel at fantasien din ville hatt godt av litt utmarksbeite.
Å skulle rettferdiggjøre markedsprisen på 5711 med produksjonskost, veiledende utsalgspris, klokkens funksjoner, dens estetikk eller konkurrenter er vanskelig. Dessverre. Her har vi med et knapphetsgode som prismessig befinner seg innenfor manges rekkevidde å gjøre, og som klokkeverden har lagt sin elsk på. Samme med Dufour.
Og årsaken til at det er lange ventelister på populære modeller er jo ikke fordi de nødvendigvis er så jæskla bra, men fordi de i dag er raske penger, og å prøve å selge 5711 til 850' viser jo det. Det er heldigvis ikke straffbart å gjøre dårlige handler.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen

Tenk å eie en VC brevpresse.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og reldor
Selges for 101000$ av det jeg tror er en seriøs fyr på Timezone:


Husker da jeg ruslet rundt i SF for noen år siden da dollaren var lav og Shreve ønsket å dytte på
meg en 5712 for rundt 30K USD (+ sales tax + mva). Fin klokke forsåvidt ... men man får vel
Greubel Forsey, De Bethune, Urwerk (og Richard Mille), MB&F og Vianney Halter for mindre enn dette (?).

Altså, kr. 850k for en 5711. Er vi der? Dette er absolutt ikke noen kritikk mot selger, jeg har også sett at prisen på denne har økt etter at den ble discontinued. Men allikevel, hvem betaler dette for en 5711? Jeg syntes det er en flott klokke, men du får 3 Royal Oak eller 4 VC Overseas til samme pris. Eller en 5712 for kr. 150k mindre. Skjønner det bare ikke...

Vis vedlegg 232557
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Selges for 101000$ av det jeg tror er en seriøs fyr på Timezone:


Husker da jeg ruslet rundt i SF for noen år siden da dollaren var lav og Shreve ønsket å dytte på
meg en 5712 for rundt 30K USD (+ sales tax + mva). Fin klokke forsåvidt ... men man får vel
Greubel Forsey, De Bethune, Urwerk (og Richard Mille), MB&F og Vianney Halter for mindre enn dette (?).

Time + Tide har også en artikkel om prisutviklingen (https://timeandtidewatches.com/reco...continued-market-price-climbs-50-within-week/), så ser jo ut til at den ligger der opp i pris. Selv om den i prinsippet var umulig å fa kjøpt til retail selv før den ble discontinued...

Men det er nettopp poenget med hva annet du får i den prisklassen som gjør meg forundret. Åpenbart så skjønner ikke jeg hva som driver etterspørselen her. Kanskje dette er den nye Paul Newman/vintage Daytona? Blir uansett spennende å se hva PP erstatter den med..
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Hva er det som EGENTLIG er så bra med 5711? Er det kun designet (og en meget vellykket PR-kampanje), eller
er det noe annet ved klokken/urverket som er spesielt bra/fantastisk/beundringsverdig/nyskapende?

Synes forsåvidt at 5712 (5711) ser bra ut og alt det der, men hvorfor 100KUSD? Er dette bedre enn Zeitwerk og indies man får for mindre enn en 5711? (oops, feil tråd?)