Gullkorn fra Finn.no

Ok, hvem av dere er dette?


guilty-guilty-as-charged.jpg
 

Er kjent med defender altså, men å kalle dette karosseriet for OK er litt drygt
 
  • Liker
Reaksjoner: g-s

Er kjent med defender altså, men å kalle dette karosseriet for OK er litt drygt

-Til Defender å være, var jo ikke det så ille...

(Jeg elsker det meste fra firmaet med den grønne ovalen. Jeg kjører dog fortsatt Land Cruiser siden jeg helst ser at bilen starter hver gang og er tørr innvendig.)
 
Kan noen forklare meg hvorfor noen i hele verden er villig til å betale 150k for den skraphaugen? Det ser ut som vrakpant er mer riktig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Makken
-Til Defender å være, var jo ikke det så ille...

(Jeg elsker det meste fra firmaet med den grønne ovalen. Jeg kjører dog fortsatt Land Cruiser siden jeg helst ser at bilen starter hver gang og er tørr innvendig.)

Jo, den er ho ganske ille - kanskje ikke til 50 papp men alt annet er for dyrt…

Kan noen forklare meg hvorfor noen i hele verden er villig til å betale 150k for den skraphaugen? Det ser ut som vrakpant er mer riktig.

Helt enig med deg - og jeg elsker def… tror ikke han får det for å si det slik! Bare å skrive «flott bil» er løgn. Rep. Objekt mer riktig
 
Kan noen forklare meg hvorfor noen i hele verden er villig til å betale 150k for den skraphaugen? Det ser ut som vrakpant er mer riktig.

-En Defender er litt som en svigermor; den er alltid syk, men den dør aldri.

Det meste kan fikses -kan fikses billig, tilogmed-, og det finnes jo knapt noen bil med mer, ah, karakter. I tillegg er den litt som en Telecaster - mer enn et ferdig produkt, er den et utgangspunkt du kan modifisere med et utall tredjepartsgreier til den blir akkurat slik du vil ha den...

Når den i tillegg ikke produseres lenger, kicker knappheten inn.

Jaja. Jeg har en gammel seriebil i deler ute på låven. Den venter på nok fritid til at jeg rekker å sette den i kjørbar stand. Den kostet ikke 150'.
 
Her må det være noe jeg virkelig ikke har fått med meg i Tiffany bobla. Er denne Tiffany svart eller? En BB41, og kanskje den mest tungsolgte og i tilllegg alltid vært hyllevare hos Bjerke siden lansering.. Gi meg styrke i 2022 :LOL: Make watches great again!

Vis vedlegg 275224Vis vedlegg 275223
Skriver han noe morsomt i annonsen som skal hjelpe oss med forstå dette da? :D
 
-Til Defender å være, var jo ikke det så ille...

(Jeg elsker det meste fra firmaet med den grønne ovalen. Jeg kjører dog fortsatt Land Cruiser siden jeg helst ser at bilen starter hver gang og er tørr innvendig.)

Som en engelskmann som vokst opp med et par series 1, har jeg et i overkant nostalgisk forhold til Defendere. Ville elsket en men gidder ikke å påta noe som blir - som andre skriver - et kontinuerlig prosjekt.

Men det ser nesten ut som en splitter ny Defender ikke er særlig pålitelig heller. Faren min jobbet lenge for JLR i UK og har fremdeles mange kontakter i bransjen. Tilbakemeldingene er samme enten det er XF, iPace, Evoque eller Defender: kjøp heller andre bilmerke, med mindre du liker et nært forhold til nærmeste verkstedet. Kjempe trist. :(
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE
Men det ser nesten ut som en splitter ny Defender ikke er særlig pålitelig heller. Faren min jobbet lenge for JLR i UK og har fremdeles mange kontakter i bransjen. Tilbakemeldingene er samme enten det er XF, iPace, Evoque eller Defender: kjøp heller andre bilmerke, med mindre du liker et nært forhold til nærmeste verkstedet. Kjempe trist. :(

-Det er akkurat det; jeg gleder meg veldig til bilen på låven er kjørbar igjen - som en hyggebil om sommeren.

Å ha en Land Rover som jeg MÅ ha i kjørbar stand neste morgen for å komme meg på jobb, levere i barnehagen osv?

Ellers takk. Da heller en Land Cruiser. En som er gammel nok til at den mest avanserte elektronikken er i (den ettermonterte) bilradioen.

(Har hatt den i 240000km; den eneste gangen jeg har vært nødt til å fikse noe før jeg kjørte avgårde, var da forrige eiers hotfix av startmotoren ga seg på det, så startmotoren løsnet og hang og slang under bilen. En bolt (11.90 på Toyota Øyer, vi var på ferietur) og to minutter under bilen på campingplassen, og vi var på vei videre neste dag...)
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 14080