Gullkorn fra Finn.no

Kan noen forklare meg hvorfor noen i hele verden er villig til å betale 150k for den skraphaugen? Det ser ut som vrakpant er mer riktig.
Må rykke ut med litt motvekt til alt «hat» som fremmes her - mot verdens absolutt beste bil. ;)
Med en Defender pre 2007, så får du en bil du blir like knyttet til som en ektefelle.
«Til døden skilles dere ad» gir utvidet mening i din relasjon med en Defender. Dette fordi det hverken er airbags, stålbjelker i dørene eller integrert veltebur i karroseriet, den er egentlig livsfarlig å kjøre rundt i!
Driftssikkerheten skrives det mye om, men egentlig er dette meget driftsikre biler, siden det (pre-2007) er en helt «analog» bil.
Litt innsats for å holde rusten unna og et årlig verksted besøk for service (eller du gjør dette selv), gir deg et kjøretøy som alltid starter og bringer deg dit du vil - uansett hvor dette er.
Prisene ute i den store verden har jo også mildt sagt tatt av, spesielt i USA hvor gode eksemplarer fort går for + 100k USD.

OK, så hvorfor eie og kjøre rundt i noe slikt?
Det er egentlig som med klokker, noen klokker bare gir deg et smil om munnen når du ser ned på den og du blir like glad hver gang, akkurat som en Defender gjør sin eier glad :)

I dagliglivet kjører jeg en liten EL bil, men på lengre turer tar jeg min Defender DCPU ut av garasjen og gleden og smilet kommer på plass hver gang.
Den finnes ikke komfortabel og den blir våt inni ved kraftig nedbør, likevel finnes det i mine øyne ikke en bedre bil å få kjøpt for penger.
Jeg kjøpte min bil som en rustfri «garage-queen» med bare 26.000 km på telleren, nå er den i enda bedre stand og har rundet 50.000 km, tror aldri jeg vil selge denne bilen!
F5DD0728-CEA5-4740-BDD9-E33F99A57283.jpeg
 
Redigert:
Må rykke ut med litt motvekt til alt «hat» som fremmes her mot verdens absolutt beste bil. ;)
Med en Defender pre 2007, så får du en bil du blir like knyttet til som en ektefelle.
«Til døden skilles dere ad» gir utvidet mening i din relasjon med en Defender, dette fordi det hverken er airbags, stålbjelker i dørene eller integrert veltebur i karroseriet, den er egentlig livsfarlig å kjøre rundt i!
Driftssikkerheten skrives det mye om, men egentlig er dette meget driftsikre biler siden det (pre-2007) er en helt «analog» bil.
Litt innsats for å holde rusten unna og et årlig verksted besøk for service ( eller du gjør dette selv) gir deg et kjøretøy som alltid starter og bringer deg dit du vil - uansett hvor dette er.
Prisene ute i den store verden har jo også mildt sagt tatt av, spesielt i USA hvor gode eksemplarer fort går for + 100k USD.

OK, så hvorfor eie og kjøre rundt i noe slikt?
Det er egentlig som med klokker, noen klokker bare gir deg et smil om munnen når du ser ned på den og du blir like glad hver gang, akkurat som en Defender gjør sin eier glad :)

I dagliglivet kjører jeg en liten EL bil, men på lengre turer tar jeg min Defender DCPU ut av garasjen og gleden og smilet kommer på plass hver gang.
Den finnes ikke komfortabel og den blir våt inni ved kraftig nedbør, likevel finnes det i mine øyne ikke en bedre bil å få kjøpt for penger.
Jeg kjøpte min bil som en rustrfri «garage-queen» med bare 26.000 km på telleren, nå er den i enda bedre stand og har rundet 50.000 km, tror aldri jeg vil selge denne bilen!
Vis vedlegg 275355
Må si du kler denne doningen og sjef :) Tøff!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Gin
På en side så er sånne annonser jævla teit. På den annen side: hvorfor ikke utnytte at det sikkert er en sucker der ute som vil bla opp for emballasje?
 
Det ser ut som at Rolex sin storhetstid er over. Spisebord og kommode er nå mer populært. Fortsetter det slik vil nok skrivebord og småbruk også bli mer populært enn Rolex om et par år. Jeg løper rett ned til Jysk for å invistere litt....

1641300146268.png
 
Det ser ut som at Rolex sin storhetstid er over. Spisebord og kommode er nå mer populært. Fortsetter det slik vil nok skrivebord og småbruk også bli mer populært enn Rolex om et par år. Jeg løper rett ned til Jysk for å invistere litt....

Vis vedlegg 275566

Vent nå litt! Jeg har sofa, sykkel, hagemøbler, spisebord OG kommode!! 2022 blir mitt år - *kaching* -
 
  • Haha
Reaksjoner: Slettet bruker 14080