Den store tråden om verktøy

Skal ikke skryte på meg for mye når det kommer til verktøy. Men har en liten forkjærlighet til skikkelig skraller. Så har par stykker fra Bacho som jeg er sykt fornøyd med.
Her er min lille verktøysamling. En salig blanding med Bacho, blå og grønn Bosch, Milwaukee, Hazet, STAHLWILLE, Snap-On, Dremmel og Biltema pluss noe mygel fra land of the Yankees.
Vis vedlegg 196590Vis vedlegg 196591

De bacho settene er nok delvis produsert av snap-on, skrallene deler i allefall innmat men til en brøkdel av prisen :)
80a03759-b264-4d8c-8ee5-f5b1148e26bc.jpeg
m
59388a0d-e088-4c5a-bd9c-a9adb11c37e9.jpeg

Har noen Bahco "fastnøkkelskraller" jeg er ekstremt fornøyd med.
Veldig praktisk når man jobber på bil, siden de kommer seg inn på de trangeste plasser.

Går dog av og til i surr hvilken retning jeg har valgt, siden det er forskjellige størrelser på skrallene på frem og baksiden, og det krever litt hjerneceller for å huske å reversere valget når man skal bruke baksiden - høres kanskje ut som et litt banalt problem, men kan være litt vanskelig å vite om man strammer eller ei når man har vridd armen i beste gummistil langt inn i motorrommet ;)
132011.jpg

Har også noen vanlige skraller fra teng tools som jeg egentlig er ganske fornøyd med, men de liker å falle fra hverande etter noen år, og trenger påfyll av threadlock på skruene for å holde seg sammen (har vært borti 5 forskjellige teng skraller med det problemet, så det er tydeligvis vanlig)

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Er billigere med en flaske threadlock enn nye skraller ;)

og så er det veldig praktisk med et lite verktøyskrin med skralle, piper og kombinasjonsnøkler som man kan drasse med seg over alt.
IMG_5563.jpeg

ja, jeg antar at de er bygget som de er for å gjøre dem lettere (og billigere?), men 5 skurer på en skralle er 3 for mange!

Det er jeg enig i, mine wuerth skraller har en skrue og det er ikke optimalt det heller.
Jeg mener kamasa og Biltema har hatt samme patent som Teng på skraller

Har noen Bahco "fastnøkkelskraller" jeg er ekstremt fornøyd med.
Veldig praktisk når man jobber på bil, siden de kommer seg inn på de trangeste plasser.

Går dog av og til i surr hvilken retning jeg har valgt, siden det er forskjellige størrelser på skrallene på frem og baksiden, og det krever litt hjerneceller for å huske å reversere valget når man skal bruke baksiden - høres kanskje ut som et litt banalt problem, men kan være litt vanskelig å vite om man strammer eller ei når man har vridd armen i beste gummistil langt inn i motorrommet ;)
132011.jpg

Har også noen vanlige skraller fra teng tools som jeg egentlig er ganske fornøyd med, men de liker å falle fra hverande etter noen år, og trenger påfyll av threadlock på skruene for å holde seg sammen (har vært borti 5 forskjellige teng skraller med det problemet, så det er tydeligvis vanlig)
Har de samme. Farg den ene siden feks med grønn sprittusj eller noe annet så husker du

B3C20A39-DE90-411A-A30C-8A62B31C3BD3.jpeg

Julegaven fra svigers. Kindlecracker er kjekk å ha på lur hvis du fyrer med ved. Går som en lek å lage opptenningsved. Som en bonus er sjangsen for å hugge av seg en tommel minimal med denne.

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Fått meg 1/4 zyklop skrallesett fra Wera.
selve skrallen kan svinges rundt og låses i alle posisjoner, så den er lett å bruke i trange motorrom hvor noe alltid er i veien, og kan brukes i "skrujernpositur" for å skru løsnede bolter raskt ut.
En glede å bruke i forhold til den gamle vanlige 1/4 skrallen jeg hadde før!

IMG_5989.JPG

0b2f44ff8bf21c0fae4bf0c55e683fc0.jpg

Fått meg 1/4 zyklop skrallesett fra Wera.
selve skrallen kan svinges rundt og låses i alle posisjoner, så den er lett å bruke i trange motorrom hvor noe alltid er i veien, og kan brukes i "skrujernpositur" for å skru løsnede bolter raskt ut.
En glede å bruke i forhold til den gamle vanlige 1/4 skrallen jeg hadde før!

Vis vedlegg 230076
0b2f44ff8bf21c0fae4bf0c55e683fc0.jpg
Det settet der så ikke dumt ut. Link til hvor man får tak i det?

proshop har på lager

min kom fra https://www.bike-components.de/ siden proshop ikke hadde på lager når jeg kjøpte, men prisen ender på det samme.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper