Bilsnakk

Har kjørt 40 tusen med Model 3 på to ulike biler. Helt problemfrie begge to. Tror det har kommet seg veldig. Har litt lyst på ID4, men aldri mer Polestar.
 
1920x1080-enyaq-iv-scene.3aad2cd5a5d5688c51f90e92d94bc3ec.fill-1120x510.jpg

Eg rekke opp handa og fortel om ei synd: Eg tok å bestilte ein sånn Enyaq.


Blir min første elbil.

Gratulasjonar eller kondulasjonar?
 
Kondolerer. Ikke pga av at bilen er spesielt dårlig i forhold til andre radiobiler. Kun grunnet min aversjon mot elbil ;) men den ser ikke så verst ut visuelt da, og VAG er vel ikke noe verre enn annet på markedet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og Oddemann
Det blir gratulasjoner herfra. Den er en av mine kandidater når jeg må bytte bil til neste år @Oddemann
Er avhengig av god bredde i baksetet men har ikke funnet noe brukbar data på det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Det er ikke akkuratt fokus her. Bare det jeg sparer på vedlikehold sammenlignet med tidligere Subaru turbo og vw kassebil er eventyrlig.
nå kjører jeg BMW i3 og har ikke opplevd noen kvalitetsproblemer enda

Nå må du også fortelle den hele sannheten.
Subaru’n og kassebilen var veteranbil i forhold til din nye elbil ;)
 
Vis vedlegg 216336
Eg rekke opp handa og fortel om ei synd: Eg tok å bestilte ein sånn Enyaq.


Blir min første elbil.

Gratulasjonar eller kondulasjonar?

Har du fått bestilt eller er det foreløpig bare en reservasjon? Jeg satte meg også på reservasjonslista, for den nette sum av kr.1 ;)

Jeg har reservert elbil et par ganger før også men trukket meg i siste liten. Kanskje dette blir min første elbil også.
Såvidt jeg har klart å se virker det som en fornuftig bil.
 
Har du fått bestilt eller er det foreløpig bare en reservasjon? Jeg satte meg også på reservasjonslista, for den nette sum av kr.1 ;)

Jeg har reservert elbil et par ganger før også men trukket meg i siste liten. Kanskje dette blir min første elbil også.
Såvidt jeg har klart å se virker det som en fornuftig bil.
Bestilt. Fekk overta ein reservasjon av ein kamerat. Han hadde stått på den berømte reservasjonslista i 1,5år. Betalte 5000,- i reservasjon dei som sette seg på liste først. Seinare vart dette kroner 1,-:p

Var på visning av bilen førre veke. Voldsom prosess med helseerklæring og munnbind og greier...Bilen såg bra ut, men fekk ikkje sitte i den og tafse på den så...

Fekk sett nok til å signere kontrakt dog. Leveringstid heilt sjuk fordi eg ville ha 4wd. Blir levert i veke 35(!) så god tid til å selge "veteranbil" Subaruen som @Edzilla sier.

Mine siste biler har vore Subaru, har vore særs nøgd med desse driftsmessig, men kjedlege biler er det...
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda og Ban
Volvat? Still deg i kø hos det offentlige, og si du kan stille på kort varsel ved forfall, da slipper du unna med 1200kr. Da slipper du flere barneseter..
Noen som vet om det er en elbil med 2 tonn hengervekt på trappene, som ikke koster en liten mill? Ønsker ikke lån på bil, så Tesla X er totalt uaktuelt..
Løpet er kjørt for barnesetene regner jeg med, kid nr3 har e.t.a april-mai. Virker ikke som høy hengervekt er prioritert på elbiler. E-tron og Eqc har vel 1800kg men de koster jo nesten det samme som Teslaen.
 
Flere enn 3 da ;)
Det blir for dumt å bruke 750k+ på bil imho.
En kompis av meg vurderer å bytte inn Tesla Xen sin i en sprett ny, mot 250k i mellomlegg. Jeg lurte på hva som feilte fyren..
Det er mer enn jeg er komfortabel med å bruke på bil men ser jo at når kravet til størrelse øker sammen med ønske om awd blir utvalget i nyere biler smått.
 
Det er mer enn jeg er komfortabel med å bruke på bil men ser jo at når kravet til størrelse øker sammen med ønske om awd blir utvalget i nyere biler smått.

Har selv tre små i alderen null til fem år, alle i bakovervendt sete. Var ikke villig til å bruke 600-700k på en familiebil type Q7, så endte opp med en 2016 Ford Galaxy AWD. Da får du en bil som har gode kjøreegenskaper og har god komfort, god plass til tre bakovervendte ved siden av hverandre i baksetet og enorm bagasjeplass. Så får jeg heller gå tilbake til spreke BMW er når ungene blir noe større.
 
Har selv tre små i alderen null til fem år, alle i bakovervendt sete. Var ikke villig til å bruke 600-700k på en familiebil type Q7, så endte opp med en 2016 Ford Galaxy AWD. Da får du en bil som har gode kjøreegenskaper og har god komfort, god plass til tre bakovervendte ved siden av hverandre i baksetet og enorm bagasjeplass. Så får jeg heller gå tilbake til spreke BMW er når ungene blir noe større.
Har sett litt på S-max, det er vel mye likt?
 
Flere enn 3 da ;)
Det blir for dumt å bruke 750k+ på bil imho.
En kompis av meg vurderer å bytte inn Tesla Xen sin i en sprett ny, mot 250k i mellomlegg. Jeg lurte på hva som feilte fyren..

For dumt? Tja. Tror det er enklere å vise seg i en bil til 750k uten å bli stemplet som gal utenfor asylet her enn å fortelle omverden om summene som brukes på pynten på håndleddet...
 
G
Vis vedlegg 216336
Eg rekke opp handa og fortel om ei synd: Eg tok å bestilte ein sånn Enyaq.


Blir min første elbil.

Gratulasjonar eller kondulasjonar?
Grattis , eg får vel prøve den en dag då ?.

Eg vart veldig imponert av kodiaq og med 2,5t hengervekt fungerer den greit nok. Eg kunne riktignok tenkt meg en maskinist med fleire syl og 100hk til då.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann