sydvester
Støttemedlem
- Medlem
- 3. okt. 2014
Jeg digger doxa, men klarer bare ikke kjøpe meg en ny/nyere modell. Grunnen er utelukkende lenka. Alt for tjukk og ingen innsnevring (taper) mot låsen.
Nye 300 og 300t har riktig nok gjort et forsøk på å løse denne mangelen på eleganse, ved en «utsnevring» opp mot kassen. Det funker i og for seg, men bidrar og til at lenka ser enda bredere ut og bidrar på ingen måte å gjøre lenka lettere..
Hvorfor kan de ikke bare se til sin egen historie, og reprodusere noe som faktisk minner om de orginale dimensjonene??
Må si at jeg har levd meget godt med lenka på min Sub 300 50th anniversary et par år nå. Lenka på 2020 modellen er vel den samme? Den oppleves overhodet ikke tjukk, men såpass behagelig og smekker at den har mye av æren for klokkens nåværende keeper-status. Spennen, som vel er enkel og kanskje litt simpel, gjør veldig lite av seg på armen og bidrar til komforten. Det hender jeg setter på ei gummi- eller natoreim, men den havner alltid kjapt tilbake på lenka, som er en uslåelig kombo imho. Løp og kjøp