Klokkecafé – løst og fast om klokker

Et slikt vil jeg ha i hagen - beregnet til din posisjon, og gravert i rustfritt stål for 1750 €.
http://precisionsundials.eu/index.html
Precision_sundial_in_Bütgenbach-Belgium.jpg
Sonnenuhren.jpg

Redigert:
Et slikt vil jeg ha i hagen - beregnet til din posisjon, og gravert i rustfritt stål for 1750 €.
http://precisionsundials.eu/index.html
Vis vedlegg 200766Vis vedlegg 200767
Solur!
Jeg har ofte tenkt på å lage et selv.
Det er jo enkelt.
En bilfelg er det jeg ville bruke. Enkelt og greit. Problemet mitt var at jeg ville ha en spesiell felg, og tok meg ikke råd til å bruke en Cooper S felg (som var det jeg hadde til rådighet).

Nå på hytten vil det gå med en stenhelle. Ideen har dukket opp igjen.

Uansett; Utfordringen med skifte sommer/vinter-tid er det...

VinterTid - Klokken skrus tilbake.jpg

8

Den må settes på et fundament, litt telehiv og funksjonen er natta. En annen sak er om det er like stas for alle i heimen å ha en målestasjon på den mest solfylte delen av hagen

Et "forholdsvis " greit fundament vil være tilstrekkelig. Det vil være vanskelig å lese av nøyaktig, og det virker dårlig i overskyet vær. Det viktigste med en slik innretning er saken, og innretningen selv.

8

Den må settes på et fundament, litt telehiv og funksjonen er natta. En annen sak er om det er like stas for alle i heimen å ha en målestasjon på den mest solfylte delen av hagen
Vi har mer enn nok fast fjell på tomten, så et skikkelig fundament lar seg ordne. Været på Nordvestlandet er et større problem for oppetiden.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Noen som har tips på hvor man kan lete på nett etter klokkebokser av høy kvalitet?

Er litt gira på å prøve dei sjølv. Er det kanskje nokon andre her som har bestilt frå dei som vil kanskje dele si meining? :)

Er litt gira på å prøve dei sjølv. Er det kanskje nokon andre her som har bestilt frå dei som vil kanskje dele si meining? :)
Har bestilt reimer av de tidligere, både service og kvalitet er topp. Har vært innom tanken men tenkte jeg skulle sondere terrenget litt mer først. Regner med det er mange high-end og bespoke produsenter der ute som lager mye fint.

• Liker
Reaksjoner: BatSoup