Dagens vin

Det høres ut som en helmaks 17. mai. Bokkøl bør vel være førstevalget til bløtkake, men 17. mai er 17. mai tross alt :)

Tradisjoner er vanskelig å venne seg av med.
Så bløtkake og pøse i vaffel må set bli:D
I år bli det kanskje noe mindre justeringer. Men det kommer jeg i såfall tilbake til.

• Liker
Reaksjoner: bartejoker
Utbroder gjerne ostepop og skumpa, for det var en nyhet jeg ikke så komme :)
Champagne og småfunky mat er veldig bra sammen. Litt vanskelig å forklare men ostepop har en litt funky aroma som kjennes godt oppi ganen, litt som trøffel selv om det er forskjellig. God champagne har også litt av denne kvaliteten synes jeg.
I tillegg så passer tørr champagne utmerket til fet mat, typisk såkalt «søppelmat» som pølser og pommes frites. Og ostepop :)

Champagne og småfunky mat er veldig bra sammen. Litt vanskelig å forklare men ostepop har en litt funky aroma som kjennes godt oppi ganen, litt som trøffel selv om det er forskjellig. God champagne har også litt av denne kvaliteten synes jeg.
I tillegg så passer tørr champagne utmerket til fet mat, typisk såkalt «søppelmat» som pølser og pommes frites. Og ostepop :)

Tørr skumpa og Sørlandschips med Himalayasalt er favoritten.
1586642607968.jpeg

Så ble det biff med gul saus til gårsdagens St.-Emilion. Hadde absolutt ikke vondt av å lufte seg natten over. Nydelig til maten. Absolutt. Tja, 92 poeng kan jeg strekke meg til.

Så nydelig!
Glad Påsk!