Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Urmaker Christensen mottar forhåndsbestillinger på SPB149 (og de dyrere modellene) mot depositum, og har fått bekreftet leveranser. Forhåndsbestillingen avsluttes når antall bekreftede leveranser er bestilt. Norsk pris på SPB149 er 16.990,-.
 
SPB145J1

giphy.webp
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og sydvester
Hvordan er tykkelsen på låsen? Har brukt en Strapcode lås som er litt ubehagelig pga tykkelsen. Bruker en Omega lås idag men savner justeringen.

8.5mm for Strapcode vs 9mm for Seikoen. Synes sistnevnte kjennes bedre ut på handleddet, men stor forskjell er det ikke.

Hvis det er en Alpinist du har så passer en av Ginault sine lenker med "glidelock", men den koster nesten halvparten av klokka.
 
8.5mm for Strapcode vs 9mm for Seikoen. Synes sistnevnte kjennes bedre ut på handleddet, men stor forskjell er det ikke.

Hvis det er en Alpinist du har så passer en av Ginault sine lenker med "glidelock", men den koster nesten halvparten av klokka.
Får leite litt og se hva jeg finner. Spanderer ikke flere tusen på ny lenke til Alpinisten.
 
Nok en 62 MAS versjon. Og med høyfrekvens-verk. Herregud altså.... Jeg som tenkte jeg skulle kose meg med det jeg har i boksen. La vær å jage etter nye ur. Dette er jeg i tvil om jeg kan motstå. Av hva jeg har sett på nett må vel denne være noe av det ypperste av industri-produserte klokker i den prisklassen. Noen her som har sett den og holdt den?
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester