Formel 1

Tror sesongen blir veldig lik fjoråret. Er redd Mercedes kommer til å fortsette dominansen, og at Ferrari og Red Bull må gjøre opp om resten. Men jeg har stor tro på at McLaren løfter seg, og er redd for at Williams sitter fast i søla.
De nye reglene kan slå til, og da får vi mange spennende løp. Men lovende regelendringer har skuffet før. Det værste som kan skje er at dette året bare blir et "venteår" for alt det nye som er unverveis....

Men jeg har billetter til Monaco, så jeg håper på fullt sirkus :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Skullkrusher
Det som kan være utslagsgivende er spørsmålet om hvilke team som legger alle ressursene sine i neste sesong og de store regelendringene til 2021-bilen), og hvilke team som utnytter dette med å legge masse ressurser i denne sesongen, som blir en slags "ventesesong". :) Har fulgt med litt på testingen, og det virker som William har en bil som fungerer mye bedre enn fjorårets bil. De har vel allerede slått fjorårets kvaltid med omtrent ett sekund, så jeg tror nok de skal klare å score poeng nå og da.
 
Tror sesongen blir veldig lik fjoråret. Er redd Mercedes kommer til å fortsette dominansen, og at Ferrari og Red Bull må gjøre opp om resten. Men jeg har stor tro på at McLaren løfter seg, og er redd for at Williams sitter fast i søla.
De nye reglene kan slå til, og da får vi mange spennende løp. Men lovende regelendringer har skuffet før. Det værste som kan skje er at dette året bare blir et "venteår" for alt det nye som er unverveis....

Men jeg har billetter til Monaco, så jeg håper på fullt sirkus :)
Ganske enig. Men Williams har allerede kjørt over sekundet raskere på testing i år, en de gjorde i kvalifisering i fjor, så lov å håpe det løsner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Skullkrusher
Har mer trua på Ferrari i år. Mercedes gjør det helt sikkert bra, kommer nok ann på hvem som starter på topp. Virker som det laget som blir liggende etter må jobbe hardt og ha litt høyere risk på strategi (Ferrari i fjor) Håper McLaren fortsetter å øke nivået, har trua på Carlos.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Sainz med en meget sterk prestasjon i fjorårets sesong, blir spennende å følge han i år! Tenker vel at Mercedes tar det, men håper at det blir god kniving mellom Merc/Ferrari. Også blir det jo spennende å se om Verstappen hevder seg enda mer i toppen.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Nicolai
Er redd Mercedes tar det i år også, men er spent på å se hva RB får til.
Er ikke overbevist om at Binotto er rett mann for Ferrari. Håper de har ordnet opp i interne problemer i vinter.
 
Like spennende hvert år. På denne tiden har det jo alltid vært noen «indikasjoner», men vanskelig med fakta.
Håper vi får 4-5 team som kan kjempe om seier og at Leclerc eller Vettel trekker det lengste strået - i siste løp:)
 
Er redd Mercedes tar det i år også, men er spent på å se hva RB får til.
Er ikke overbevist om at Binotto er rett mann for Ferrari. Håper de har ordnet opp i interne problemer i vinter.

Litt usikker på Binotto jeg og. Har vel vært litt snakk om at han ikke er tøff nok internt.
 
Jeg vet ingenting om han, bortsett fra at jeg liker brillene hans.

Forhåpentligvis mindre "Plan C + 2" iløpet av sesongen :p

1582575969900.png
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Har en liten drøm/bucket list om å få med meg et F1 løp. Gjerne som en guttetur. Ser ut som noen her har erfaring med dette:D Det spiller egentlig ingen rolle hvilket løp jeg ser, det viktigste er at det må være enkelt å få til. Jeg tenker logistikkmessig som fly, hotell og komme seg til og fra banen. Også at destinasjonen har tilknytning til et ålreit sted/by. Noen som har noe å komme med her?
 
De fleste løpene i Europa er ganske greie å besøke! England, Nederland, Monte Carlo, Spania, Ungarn og Italia sine løp ligger ganske nært store byer og er enkle sånn. Forskjellen ligger i pris, med Ungarn som det billigste og Monte Carlo som det dyreste løpet. Nederland har vel vært utsolgt lenge(#MV33!), da.

Som nevnt litt lenger over var jeg på løpet i Ungarn i 2018. Det er kjempelett å komme seg til Budapest, som også er en flott by, og det er lett å komme seg til og fra løpet med gratis shuttlebuss eller taxi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Har en liten drøm/bucket list om å få med meg et F1 løp. Gjerne som en guttetur. Ser ut som noen her har erfaring med dette:D Det spiller egentlig ingen rolle hvilket løp jeg ser, det viktigste er at det må være enkelt å få til. Jeg tenker logistikkmessig som fly, hotell og komme seg til og fra banen. Også at destinasjonen har tilknytning til et ålreit sted/by. Noen som har noe å komme med her?
Knall idè. Jeg og en guttegjeng dro på sponset seminar/konferanse/studietur til Barcelona i 2018. Satt i enden av langsletta, fikk da med oss lyden og pulsen fra bilene i nær toppfart før oppbremsing til sjikanen. Barcelona som by er jo veldig fin. Komme seg til og fra banen er über eller taxi i ca. 1 time fra sentrum. Leie en leilighet gjennom airbnb til 8 mann er overkommelig for en helg, og mat/nattliv er bra. Løpet i Barcelona er ofte mye fart, men kan noen ganger bære preg av "køkjøring". Noen løp er jo notorisk "kjedelige" (Monte Carlo). Har en kompis som skal dit i år, men han drar for opplevelsen rundt hele sirkuset.
Screenshot_20200302-113206~2.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tommen og Thorvald