Formel 1

Jeg må bare si at det koser meg litt at ikke alt gikk på skinner for Mercedes, det gjør det alt for ofte syns jeg. Greit at de har best bil og er gode på taktikk, men de har mye flaks i tillegg.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Alt har gått på skinner for Mercedes de siste årene, så var deilig at det ikke gikk veien nå i helgen. Det trengs mer spenning i Formel1, det at Hamilton har vunnet over 52% av alle løp de siste 6 årene er ikke så kult, selv om det er en helt ekstrem prestasjon.

Deilig løp idag, bra å se at kampen faktisk er om 1. plass og ikke 6-7 plass...For min del enig at det ikke skal straffes for lock-up, men heller rart at ikke mercedes fikk straff for at de gjorde klar til pit-stop uten å ta inn en fører. Det er jo klokkeklart at dette ikke er lov. Mulig de får bot i ettertid?

Deilig løp idag, bra å se at kampen faktisk er om 1. plass og ikke 6-7 plass...For min del enig at det ikke skal straffes for lock-up, men heller rart at ikke mercedes fikk straff for at de gjorde klar til pit-stop uten å ta inn en fører. Det er jo klokkeklart at dette ikke er lov. Mulig de får bot i ettertid?
Dette gjøres jo tilstadighet av Merc AMG pet, er det en regel som tilsier at denne finten ikke er lov?

Herlig løp!
Overrasket over at Charles ikke fikk straff for sin kutt, men er jo max digg når Mercedes og Hamilton ikke vinner ;)

Herlig løp!
Overrasket over at Charles ikke fikk straff for sin kutt, men er jo max digg når Mercedes og Hamilton ikke vinner ;)
Tror de ser på at han ikke fikk en åpenbar fordel der, men helt klart en vanskelig avgjørelse å ta. Kanskje de husker Seb sin straff? hehe
Hamilton har gjort lignende ting før uten å få straff.

Tror sesongen blir veldig lik fjoråret. Er redd Mercedes kommer til å fortsette dominansen, og at Ferrari og Red Bull må gjøre opp om resten. Men jeg har stor tro på at McLaren løfter seg, og er redd for at Williams sitter fast i søla.
De nye reglene kan slå til, og da får vi mange spennende løp. Men lovende regelendringer har skuffet før. Det værste som kan skje er at dette året bare blir et "venteår" for alt det nye som er unverveis....

Men jeg har billetter til Monaco, så jeg håper på fullt sirkus :)

• Liker
Reaksjoner: Rød og Skullkrusher
Det som kan være utslagsgivende er spørsmålet om hvilke team som legger alle ressursene sine i neste sesong og de store regelendringene til 2021-bilen), og hvilke team som utnytter dette med å legge masse ressurser i denne sesongen, som blir en slags "ventesesong". :) Har fulgt med litt på testingen, og det virker som William har en bil som fungerer mye bedre enn fjorårets bil. De har vel allerede slått fjorårets kvaltid med omtrent ett sekund, så jeg tror nok de skal klare å score poeng nå og da.

Tror sesongen blir veldig lik fjoråret. Er redd Mercedes kommer til å fortsette dominansen, og at Ferrari og Red Bull må gjøre opp om resten. Men jeg har stor tro på at McLaren løfter seg, og er redd for at Williams sitter fast i søla.
De nye reglene kan slå til, og da får vi mange spennende løp. Men lovende regelendringer har skuffet før. Det værste som kan skje er at dette året bare blir et "venteår" for alt det nye som er unverveis....

Men jeg har billetter til Monaco, så jeg håper på fullt sirkus :)
Ganske enig. Men Williams har allerede kjørt over sekundet raskere på testing i år, en de gjorde i kvalifisering i fjor, så lov å håpe det løsner.

• Liker
Reaksjoner: Rød og Skullkrusher
Har mer trua på Ferrari i år. Mercedes gjør det helt sikkert bra, kommer nok ann på hvem som starter på topp. Virker som det laget som blir liggende etter må jobbe hardt og ha litt høyere risk på strategi (Ferrari i fjor) Håper McLaren fortsetter å øke nivået, har trua på Carlos.

• Liker
Reaksjoner: Rød