Von Doren Uræd

Synes den ser helt rå ut jeg!

Minuspoeng for pris og at endlinks ikke følger kassa.

Ps. Sinnsykt kult at nordmenn satser på klokker. Morsomt å se et norsk klokkemerke lykkes. Dette heier vi på, istedet for å sammenligne merket med Invicta!

Enig med deg! Lenken kommer med fitted endlinks, men det var ikke klart når bildene ble lagt ut.

• Liker
Reaksjoner: morto og HR_
Jeg syns denne er fin, jeg. Om jeg vil betale for den er noe litt annet, men designmessig er det ikke noe gærnt med den! Veilledende på 14 høres dog sprøtt ut, mye fint i den prisklassen...

Etter å ha fått bekreftet nå fra Von Doren at det reelle tallet på klokker som skal produseres er 3808, og ikke 1904 valgte jeg å kansellere min støtte.

Selv i Finansavisen i dag sier de at det kun skal produseres 1904 klokker. Men sannheten er at det skal produseres 1904 med norsk dag og 1904 med engelsk.

Føler det blir veldig misvisende markedsføring for å øke egen eksklusivitet.

Så nå er det en ledig Super Early Bird, om noen andre vil ta min plass.

Hvorfor er veil pris så overaskende når Bruvik klokker ligger på rundt 18k? Swiss movement i Norsk klokke på begge disse merkene.

Spør for en venn :rolleyes:

Nå skal jeg ikke hevde at enhver Bruvik er påfallende "mye klokke for pengene", men prisingen virker i mine øyne noe mer berettiget.

Bruvik er nå et over 10 år gammelt merke, med et etablert merkenavn og track record som tilsier at de leverer den kvaliteten de lover. Det kan godt tenkes at Grandmasteren som var inne hos oss var en mandagsklokke, men det skaper helt naturlig en viss skepsis videre. Sammenlignet med det jeg har sett fra Bruvik i samme prisklasse, er det uansett lite tvil om hvem jeg mener trekker det lengste strået på opplevd kvalitet.

Joda, begge merkene er preget av litt markedsføring. En av dem er flinke med store ord, lovnader om "fremtidige samlerobjekter" og referanser til historien, som jeg ikke helt klarer å se kommer til uttrykk i noen vesentlig grad i klokkenes design og kvalitet.

Den andre serverer ikke like omfattende historier, men har til gjengjeld klokker hvor det som fortelles i høyere grad kommer til uttrykk i det ytre. Uavhengig av om man liker designene eller ikke, så har Bruvik hatt en original stil siden dag 1.

I mine øyne fremstår det ene merket som atskillig mer troverdig enn det andre. Men for all del – er Von Doren en merkevare som appellerer til deg, du liker designet og kvalitet viser seg å overraske positivt – ja da er det jo bare å gunne på :)

Men skal jeg selv kjøpe klokke med budsjett 14k, tar jeg nok heller noe brukt sveitsisk eller ny Longines HydroConquest 41mm :p

Nå skal jeg ikke hevde at enhver Bruvik er påfallende "mye klokke for pengene", men prisingen virker i mine øyne noe mer berettiget.

Bruvik er nå et over 10 år gammelt merke, med et etablert merkenavn og track record som tilsier at de leverer den kvaliteten de lover. Det kan godt tenkes at Grandmasteren som var inne hos oss var en mandagsklokke, men det skaper helt naturlig en viss skepsis videre. Sammenlignet med det jeg har sett fra Bruvik i samme prisklasse, er det uansett lite tvil om hvem jeg mener trekker det lengste strået på opplevd kvalitet.

Joda, begge merkene er preget av litt markedsføring. En av dem er flinke med store ord, lovnader om "fremtidige samlerobjekter" og referanser til historien, som jeg ikke helt klarer å se kommer til uttrykk i noen vesentlig grad i klokkenes design og kvalitet.

Den andre serverer ikke like omfattende historier, men har til gjengjeld klokker hvor det som fortelles i høyere grad kommer til uttrykk i det ytre. Uavhengig av om man liker designene eller ikke, så har Bruvik hatt en original stil siden dag 1.

I mine øyne fremstår det ene merket som atskillig mer troverdig enn det andre. Men for all del – er Von Doren en merkevare som appellerer til deg, du liker designet og kvalitet viser seg å overraske positivt – ja da er det jo bare å gunne på :)

Men skal jeg selv kjøpe klokke med budsjett 14k, tar jeg nok heller noe brukt sveitsisk eller ny Longines HydroConquest 41mm :p

Takk for svar! Ble en del klokere nå, men valget mellom å kjøpe Uræd eller ikke, ble ikke mye lettere :rolleyes:

Men jeg er hvertfall evig fornøyd med min Bruvik Svalbard 45mm!

• Liker
Reaksjoner: Dennis Max
Nå er ikke utseende på Uræd ille. Men er enig med @Jon Henrik

Dessuteventer jeg på en modell som forteller historien om kappløpet til sydpolen.
Nordpolen vil også fungere.
Eller hva med en som hyller ostehøvelen? Timeviser formet som høvel og minuttviser som skaftet? Brunostaktig skive?

Mulig jeg må starte mitt eget brand, jeg har så mange ideer.

Om man ser bort fra at den ikke ser ut (met gjør den ikke!) - hva er egentlig greia med "historien"? Finnes det noen som helst form for plausibel link tilbake fra Von Doren til denne ubåten?

Hvis ikke blir det jo bare fjas og markedsføring av en helt generisk Kinaklokke med innkjøpt urverk og uharmonisk design?

Om man ser bort fra at den ikke ser ut (met gjør den ikke!) - hva er egentlig greia med "historien"? Finnes det noen som helst form for plausibel link tilbake fra Von Doren til denne ubåten?

Hvis ikke blir det jo bare fjas og markedsføring av en helt generisk Kinaklokke med innkjøpt urverk og uharmonisk design?

Herr Asbjørnsen, som så vidt jeg har skjønt det har gitt seg selv navnet VonDoren, er i likhet med Ole Brude fra Ålesund. Noe nærmere tilknytning tror ikke jeg man finner.
Det er litt morsomt, en kollega av meg fikk nyssen i at det skulle være et høykvalitetsmerke av klokker fra Ålesund og lurte på om det kunne være et godt invisteringsobjekt, jeg anbefalte å kjøpe en Hydroconquest eller lignende og være fornøyd, uten de helt store forhåpningene om å gjøre penger av det.

Rent estetisk så synes jeg klokken er grei den, men prisen i forhold til andre småmerker som kanskje til og med bruker bedre urverk, så er jeg ikke imponert. 100m fra det som skal være et, eller i det minste ser ut som et dykkerur er også ganske krise.

Tviler ikke på at designet er eget, så "generisk kinaklokke" syns jeg er litt harsh. Det er mange aktører i bransjen som spesialiserer seg på såkalt "private label"-produksjon.

Syns designet fungerer, til tross for å være litt lappeteppe av ulike stiler. Men det er mange om beinet i selv prisklassen som Kickstarter-kampanjen opererer i. Certina DS PH200M?

Urverkene fra Fossil skal teknisk sett være gode de. Men spørsmålet er kvalitetskontroll og hvordan de håndteres videre.

• Liker
Reaksjoner: fredskijj

Skal vi sitte her og pisse på en norsk "kollega" som gjør suksess? Klokka selger som varmt hvetebrød, kanskje disse tallene skal tale litt for seg selv? Markedet ønsker denne klokka. Det blir bare for dumt når "den harde kjerne" skal rakke ned på et produkt som gjør slik åpenbar suksess. Er det gode gamle Jante som taler?

Og sitter du ikke med klokka i hånda, så er det vel kanskje ikke så mye å diskutere når det kommer til opplevd kvalitet og følelse.

Ps. Liker du ikke "fjas og markedsføring" så har du valgt feil hobby. Om ikke du har kjøpt deg en 10 dollars casio, og er dritfornøyd med den.