A. Lange & Söhne-tråden

Godt å høre at det ikke er baretten, da! :)

På den positive siden så må jeg si denne skiven er noe av det lekreste jeg har sett på lenge. Ren og ryddig, men fremdeles masse dynamikk og dybde. Den kornete teksturen i den nedsunkne, indre delen av skiven er en kjempeflott detalj.

Liker den! Så videoen og synes den bar pent. Om jeg ville kjøpt den fremfor feks RO eller Nautilus er dog en annen skål.

Jeg må desverre si meg enig med de andre over når den gjelder den lenka. Mulig det ikke er noen glipper og at finishen er utmerket, men jeg synes rett og slett ikke den var spesielt fin. Og når de først lager en helt ny sportsmodell der de vil ha en integrert lenke, hvorfor lager de den ikke "skikkelig" integrert? Integrert lenke med vanlige lugs blir litt halvveis...

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Jeg må desverre si meg enig med de andre over når den gjelder den lenka. Mulig det ikke er noen glipper og at finishen er utmerket, men jeg synes rett og slett ikke den var spesielt fin. Og når de først lager en helt ny sportsmodell der de vil ha en integrert lenke, hvorfor lager de den ikke "skikkelig" integrert? Integrert lenke med vanlige lugs blir halvveis...

Helt enig. Å gå for integrert lenke sammen med denne typen lugs, for ikke å snakke om et så tandert og dressy klokkehode, blir veldig vanskelig å få til på en god måte.

Ikke at det er umulig selv på en mer dressy sportsklokke, men da må selve klokkehodet designes med mer hensyn til lenken som skal være med.

Som feks. Nautilus, Royal Oak eller Zenith Defy classic.

5711_1A_010_1.jpg

c9b28490a5fbff8017231cb53378905b.png

95.9000.670_51.M9000.defyclassic_main.jpg

Disse har den kvaliteten hvor lenken og klokkehodet smelter sammen og blir til noe større en summen av delene.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Ban
Trenger nok litt mer tid på denne. Noe hos meg liker den veldig, men er ikke gammel nok til den lenken.
Sexy hekk!

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Trenger nok litt mer tid på denne. Noe hos meg liker den veldig, men er ikke gammel nok til den lenken.

Med "gammel nok", så tenker jeg du mener å vente til synet blir så redusert at lenken ikke spiller noen rolle lengre? :p

giphy.gif

• Haha
Reaksjoner: Rød
Har fått tilbake blodomløpet i toppen etter å ha sett de første bildene og videoene. Vanligvis avventer jeg til jeg får prøvd uret selv, men denne gangen er det ikke nødvendig.

Jeg sliter med å finne noe å like.

Det meste bortsett fra urverket skriker mot meg. Den skiven, plasseringen av dag og dato, diameteren på...nei sorry ALS, jeg synes dette er en klokkeren skivebom. Av dimensjoner.

28.000 Euro?? Da bruker jeg pengene andre steder....:rolleyes:

alangesoehne-odysseus-2.jpg

Møt Odysseus – Langes første sporty-elegante stålklokke!

Thank´u! NEXT!!
Blir interessant at se hva Bjerke priser den til i NOK når den tid kommer. Med dagens slappe krone må det bli nord for 300.000!

Tror ikke prisen er det avgjørende om den er salgbar eller ikke. Selv hadde jeg ikke vurdert den selv om den hadde kostet syd for 200k.
men tipper den lander på 280k her på berget.
Skal en del pottis for å svelge denne si.