Urmaker Jørgensen (Tromsø)

Har Jørgensen også (i tillegg til Askeland i Kr.sand) mistet Rolex? Jeg finner de nemlig ikke på Rolex sine sider som forhandler ved søk foretatt i dag....

Jeg har, som mange andre, hørt rykter om at det kunne skje, men ikke fått det verifisert fra noe sted.

Ryk og reis! Dette er noe dr*tt! Da var det slutt for meg å handle Rolex i Norge. Har prøv Bjerke og de andre forhandlerne og følte jeg ble behandlet som søppel. Jørgensen derimot har alltid levert topp service hver gang! Ser de også er fjernet som Rolex service senter.

Det beste var imidlertid at de opererer ikke med ventelister på Tudor eller 58'ern. Her var det førstemann til mølla som gjaldt.
Ringte Jørgensen for å sjekke tilgjengelighet på en Tudor Black Bay GMT i dag. Bjerke har gitt meg anslag på 4-6 mnd ventetid på rem og 1-2 år på lenke, så for moro skyld ringte jeg Jørgensen i dag ved lunsj for å høre - og jammen hadde han ikke en inne på lenke, som jeg kunne få på dagen. Kjapp e-post etter telefonsamtalen, lynraskt svar med praktiske detaljer, og de får sendt avgårde over helgen etter justering av lenke.

Smertefritt og veldig imponert hittil.

_20190308_063321.JPG

_20190308_063453.JPG

Trist... En tur til Tromsø vil aldri bli den samme :(

+ 1

1 stk. sympatisk, serviceminded og kunnskapsrik urmaker mindre.....

Men, det er dessverre ikke overraskende etter at han mistet Rolex. Mye av hans omsetning var postordresalg med gode rabatter, noe som åpenbart ikke passer Rolex sine "nye" krav til fysisk overlevering i butikk og ventelisteforbud.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis og WatchByA
Den tanken fikk jeg også, rabaldermarkedet med Rolex kan ta gleden fra flere. Men, det blir synd om det ikke lenger skal bli mulig å handle klokker hos tradisjonelle urmakere. Kan få brekningsfornemmelser at en skal vurderes til å være verdig, en Rolex er tross alt ikke annet enn en klokke

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Den tanken fikk jeg også, rabaldermarkedet med Rolex kan ta gleden fra flere. Men, det blir synd om det ikke lenger skal bli mulig å handle klokker hos tradisjonelle urmakere. Kan få brekningsfornemmelser at en skal vurderes til å være verdig, en Rolex er tross alt ikke annet enn en klokke
Det der er ene og alene Bjerke sin strategi - og har ingenting med Rolex per se å gjøre. Bjerke kjører sikkert samme greia med PP, etc.

+ 1

1 stk. sympatisk, serviceminded og kunnskapsrik urmaker mindre.....

Men, det er dessverre ikke overraskende etter at han mistet Rolex. Mye av hans omsetning var postordresalg med gode rabatter, noe som åpenbart ikke passer Rolex sine "nye" krav til fysisk overlevering i butikk og ventelisteforbud.

Lurer på Rolex sin struping av produksjonen kan ha spilt inn i stengingen også. Hvis han ikke har klokker å selge blir det vanskelig å overleve fra måned til måned

• Liker
Reaksjoner: Grendel