Klokkecafé – løst og fast om klokker

Som de sier.. ‘the proof is in the pudding son!’. Hva ble listen?
Uprioritert rekkefølge:
Nomos club 40
Nomos Zürich worldtimer
Omega Speedy pro
Omega planet ocean 8500
Omega 2254
Omega Globemaster
Grand Seiko Diver
Grand Seiko Blizzard
Rolex 214270
Rolex 216570
Rolex Yachtmaster
Rolex 16800
Rolex seadweller
Tudor North Flag
Tudor Pelagos blå
Tudor bb58
Glashutte Original Seventies Panorama date
Panerai 590
Panerai 372
Jlc geophysic True Second
Jlc reverso
Patek 5167
Breitling navitimer b01 43mm
Ap 15400or
Ming 19.01
 
Uprioritert rekkefølge:
Nomos club 40
Nomos Zürich worldtimer
Omega Speedy pro
Omega planet ocean 8500
Omega 2254
Omega Globemaster
Grand Seiko Diver
Grand Seiko Blizzard
Rolex 214270
Rolex 216570
Rolex Yachtmaster
Rolex 16800
Rolex seadweller
Tudor North Flag
Tudor Pelagos blå
Tudor bb58
Glashutte Original Seventies Panorama date
Panerai 590
Panerai 372
Jlc geophysic True Second
Jlc reverso
Patek 5167
Breitling navitimer b01 43mm
Ap 15400or
Ming 19.01
Ikke verre nei. Ingen i overkant dyre heller på den listen..:p Jaja, lister er til for å følges, så det er bare å gi gass.

Hvorfor skal du ha det bedre enn oss andre? ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Grendel
Ikke verre nei. Ingen i overkant dyre heller på den listen..:p Jaja, lister er til for å følges, så det er bare å gi gass.


Hvorfor skal du ha det bedre enn oss andre? ;)
Nei, pris er ikke ensbetydende med klokkeglede, så ingen superdyre:)
Hadde jeg hatt 214270, Jlc True Second, Blå Pelagos og en Ming 19.01 (i tillegg til Vicenterra som jeg har i dag) kunne jeg pensjonert meg fra denne hobbyen lykkelig :)
Men seff, jakten skal vare evig, og preferansene skifter etterhvert som man modner. Så spør meg om 2 år og listen ser garantert annerledes ut :p
 
Nei, pris er ikke ensbetydende med klokkeglede, så ingen superdyre:)
Hadde jeg hatt 214270, Jlc True Second, Blå Pelagos og en Ming 19.01 (i tillegg til Vicenterra som jeg har i dag) kunne jeg pensjonert meg fra denne hobbyen lykkelig :)
Men seff, jakten skal vare evig, og preferansene skifter etterhvert som man modner. Så spør meg om 2 år og listen ser garantert annerledes ut :p
Jeg er kommet dit hen hvor jeg har mange på ‘kunne tenkt meg’-listen, men jeg kommer ikke til å legge innsats i å gå for noen av de. Jeg har to navn på listen over ur jeg har lyst til å yte for å skaffe meg, og det er kun et av de som blir realisert. Tudor Pelagos (in-house) eller Rolex Exp1. Hvilket av de det blir, vil vise seg, men det blir kun handlet et ur til. Helt nytt, og så er det som du sier - å pensjonere seg fra denne hobbyen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: EirikH og Pippen
Nei, pris er ikke ensbetydende med klokkeglede, så ingen superdyre:)
Hadde jeg hatt 214270, Jlc True Second, Blå Pelagos og en Ming 19.01 (i tillegg til Vicenterra som jeg har i dag) kunne jeg pensjonert meg fra denne hobbyen lykkelig :)
Men seff, jakten skal vare evig, og preferansene skifter etterhvert som man modner. Så spør meg om 2 år og listen ser garantert annerledes ut :p

Enig der. Klokken jeg har følt komfortabel med i noen uker nå er en Tissot. Stilig sort.

Ønskelisten min er lang, men inneholder ikke konkrete merker og modeller. Siste store kjøp var 50-års-klokken, Omega 007.

Siden har jeg bare gått og tittet og snust på hva som finnes. Hva neste klokke blir vet jeg ikke. Det er så mye fint, at selve jaktmarken ikke er bestemt enda.

Det er litt rart og uvant, men det er en hygge med å ikke ha noe mål, bare glede seg over å prøve mye forskjellig og se hva andre har.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen og Pondus72
2019-Tudor-OysterDate-Submariner-revival-Tudor-Baselworld-2019-Tudor-2019-Predictions-17-768x512.jpg
https://monochrome-watches.com/tudo...w-watches-2019-oysterdate-submariner-revival/
 
Jeg har allerede én stykk Helson Shark Diver (bronse, 42 mm), og hadde i utgangspunktet tenkt at det holder. God kvalitet, fantastisk lume, og det er klokka som får være med på badeferier. Som mange andre søker jeg nå mot litt mindre klokker, og da må jeg si at den nyeste 38mm titanvarianten til Helson frister voldsomt...


976847130.jpg

976937031.jpg