Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hamilton4-MorseCode.jpg

Noen andre som følger med på søppelbrannen som er Michael Kobold og Kobold Expedition Tools?

http://kathmandupost.ekantipur.com/...2SQM_C_qXk8akfjpsrFcRyBkstLAckl8s1k6bvldYH8Tg

Hele artikkelen er verdt å lese. Behandlingen av de to sherpaene er så hjerteløs at man kan bli rød i toppen, men akkurat dette her er jo ren komedie:

Among other individuals who wrote recommendation letters on behalf of Kobold were United States Senator Pat Toomey, Congressman Mike Kelly and former governor of Pennsylvania Tom Corbett. The Post’s made multiple attempts to reach all three American leaders but did not receive any response.

Although the Post could not confirm if the letters written by the US officials were authentic, a reporter discovered over a dozen metal stamps that bore the official seals and signatures of various institutions and individuals—including former US ambassador to Nepal Alaina B Teplitz, the US Department of State, the US Marine Corps, Nepal Investment Bank, Nepal Investment Bank Chairman Prithvi Bahadur Pande, Park Hyatt Tokyo, and Hyatt Regency, among others—that were left abandoned in Kobold’s store at Babar Mahal.

seals-20122018092719.jpg

Haha, dette tar kaka!

Jeg grøsser over tanken på hvor nær jeg var å kjøpe en Kobold Arctic Diver for rundt 10 år siden...

Redigert:

Jeg hadde Timex Datalink i sin tid. Forløperen til dagens smartklokker. Den første generasjonen hadde binærkode på gummiremmen. De som var litt nerdete måtte jo finne ut at det her står "Listen To The Light". Dette henviser til bipp'ene som kommer fra klokken når den mottar data fra PC-skjermen.
Timex_Datalink_50_with_resin_strap.JPG
Bildet viser selvfølgelig en "Generasjon 2" med "Laptop-adapter" og "Generasjon 1" sin gummirem med binærkoden.

Jeg hadde flere generasjon 1. Den ene, med komplett boks, papirer, reklamefoldere, disketter gav jeg til Teknisk Museum. Jeg har en (eller er det to) hjemme, samt en Generasjon 2.

Artig gimmik.

8

Som de sier.. ‘the proof is in the pudding son!’. Hva ble listen?
Uprioritert rekkefølge:
Nomos club 40
Nomos Zürich worldtimer
Omega Speedy pro
Omega planet ocean 8500
Omega 2254
Omega Globemaster
Grand Seiko Diver
Grand Seiko Blizzard
Rolex 214270
Rolex 216570
Rolex Yachtmaster
Rolex 16800
Rolex seadweller
Tudor North Flag
Tudor Pelagos blå
Tudor bb58
Glashutte Original Seventies Panorama date
Panerai 590
Panerai 372
Jlc geophysic True Second
Jlc reverso
Patek 5167
Breitling navitimer b01 43mm
Ap 15400or
Ming 19.01

Uprioritert rekkefølge:
Nomos club 40
Nomos Zürich worldtimer
Omega Speedy pro
Omega planet ocean 8500
Omega 2254
Omega Globemaster
Grand Seiko Diver
Grand Seiko Blizzard
Rolex 214270
Rolex 216570
Rolex Yachtmaster
Rolex 16800
Rolex seadweller
Tudor North Flag
Tudor Pelagos blå
Tudor bb58
Glashutte Original Seventies Panorama date
Panerai 590
Panerai 372
Jlc geophysic True Second
Jlc reverso
Patek 5167
Breitling navitimer b01 43mm
Ap 15400or
Ming 19.01
Ikke verre nei. Ingen i overkant dyre heller på den listen..:p Jaja, lister er til for å følges, så det er bare å gi gass.

Hvorfor skal du ha det bedre enn oss andre? ;)

• Liker
Reaksjoner: Oddemann og Grendel
Ikke verre nei. Ingen i overkant dyre heller på den listen..:p Jaja, lister er til for å følges, så det er bare å gi gass.

Hvorfor skal du ha det bedre enn oss andre? ;)
Nei, pris er ikke ensbetydende med klokkeglede, så ingen superdyre:)
Hadde jeg hatt 214270, Jlc True Second, Blå Pelagos og en Ming 19.01 (i tillegg til Vicenterra som jeg har i dag) kunne jeg pensjonert meg fra denne hobbyen lykkelig :)
Men seff, jakten skal vare evig, og preferansene skifter etterhvert som man modner. Så spør meg om 2 år og listen ser garantert annerledes ut :p