Klokkecafé – løst og fast om klokker


Vakker sak, men 42 mm. Damn.. :oops:

murph.jpg


murph2.jpg
 
Redigert:
Da har den nye klokken kommet :D noen som har noen anbefalinger til noe program man kan tracke hvor nøyaktig den går? Takk på forhånd!
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    119,2 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
Vis vedlegg 133310 Vis vedlegg 133311 Vis vedlegg 133312

Enig i at Khaki field i 42 mm er litt i meste laget, er vel rett over 50 mm fra lug til lug om jeg ikke husker feil. Men ingen overraskelse siden den er tro mot modellen i filmen (bortsett fra morsekoden på sekundviseren). Uansett unektelig flott. Ble bestilling på meg.

Morsekoden, ja den var jo litt kul. Det er ikke lett å se på bildet, men står det noe der? Hamilton? Nei, det blir vel litt langt.... Men noe annet?

8
 
Noen andre som følger med på søppelbrannen som er Michael Kobold og Kobold Expedition Tools?

http://kathmandupost.ekantipur.com/...2SQM_C_qXk8akfjpsrFcRyBkstLAckl8s1k6bvldYH8Tg

Hele artikkelen er verdt å lese. Behandlingen av de to sherpaene er så hjerteløs at man kan bli rød i toppen, men akkurat dette her er jo ren komedie:

Among other individuals who wrote recommendation letters on behalf of Kobold were United States Senator Pat Toomey, Congressman Mike Kelly and former governor of Pennsylvania Tom Corbett. The Post’s made multiple attempts to reach all three American leaders but did not receive any response.

Although the Post could not confirm if the letters written by the US officials were authentic, a reporter discovered over a dozen metal stamps that bore the official seals and signatures of various institutions and individuals—including former US ambassador to Nepal Alaina B Teplitz, the US Department of State, the US Marine Corps, Nepal Investment Bank, Nepal Investment Bank Chairman Prithvi Bahadur Pande, Park Hyatt Tokyo, and Hyatt Regency, among others—that were left abandoned in Kobold’s store at Babar Mahal.

seals-20122018092719.jpg



Haha, dette tar kaka!

Jeg grøsser over tanken på hvor nær jeg var å kjøpe en Kobold Arctic Diver for rundt 10 år siden...
 
Redigert:

Jeg hadde Timex Datalink i sin tid. Forløperen til dagens smartklokker. Den første generasjonen hadde binærkode på gummiremmen. De som var litt nerdete måtte jo finne ut at det her står "Listen To The Light". Dette henviser til bipp'ene som kommer fra klokken når den mottar data fra PC-skjermen.
Timex_Datalink_50_with_resin_strap.JPG
Bildet viser selvfølgelig en "Generasjon 2" med "Laptop-adapter" og "Generasjon 1" sin gummirem med binærkoden.

Jeg hadde flere generasjon 1. Den ene, med komplett boks, papirer, reklamefoldere, disketter gav jeg til Teknisk Museum. Jeg har en (eller er det to) hjemme, samt en Generasjon 2.

Artig gimmik.

8