Hvis man skal være en one watch guy med et budsjett på rundt 80k. Hva ville dere valgt? La oss ekskludere Rolex for å gjøre det litt mer interessant.
Omega er det safe svaret. Panerai er noe jeg ville vurdere med glede og interesse.
8
Hvis man skal være en one watch guy med et budsjett på rundt 80k. Hva ville dere valgt? La oss ekskludere Rolex for å gjøre det litt mer interessant.
Det der er ett stykke svært vellykket klokkedesign. Det var faktisk den modellen som vekket min klokkeinteresse til live igjen i sin tid, så om denne blir allment tilgjengelig har den en selvskreven plass i min lille samling.Ser ut som om Hamilton endelig svarer på etterspørselen og slipper "Murph"-klokken fra Interstellar.
Teaser:
https://www.instagram.com/p/Btio_znnQRZ/
![]()
Med den nye Intramatic-kronografen, Khaki Field-linjen, flere stilige piloter, undervurderte dykkere og noen veldig flotte klassiske og mer dressy varianter, så synes jeg Hamilton er noe av det beste Swatch Group har å by på. Rimelige klokker med et godt og historisk bevisst design som appellerer til klokkenerder.
Denne har for eksempel vært på kortlisten min i en god stund nå:
![]()
Det er rett og slett merkelig at det ikke finnes en forhandler av Hamilton i Norge. Her er det garantert en etterspørsel som ikke blir tilfredsstilt.
Enig at denne er pent utført designmessig - MEN 10BAR -- // ikke for det, vet om de som har dykket med tilsvarende ur uten problemer.
Det viktigste her er nok at den har skru-krone. Hundre meters vanntetthet er i seg selv mer enn nok for vanlig dykking hvor man sjelden passerer 30m. Med bestått trykktest ville jeg ikke hatt noen problemer med å bruke denne, om jeg var en dykker.
Det er i det hele tatt litt for mye viktighet knyttet til det å ha hundrevis av meter med vanntetthet for en dykkerklokke. Her er en interessant tråd fra WUS hvor en fyr dykker med en av de billigste digitale klokkene fra Casio, som kun er spesifisert til 30m. Klokken var med på flere dykk og taklet det fint.
https://forums.watchuseek.com/f74/can-i-dive-30m-wr-watch-empirical-experience-1847322.html
Skal ikke lage noen polemikk ut av dette, men det er i utgangspunktet snakk om gjentatt dykking. Da tror jeg også denne Casioen ville ha fått en "liten lekkasje". ISO6425 operer med 100m dybde - trykk/ 11 kg pr kvadrat cm, så er det egentlig opp til produsenten hvorvidt den er laget for å tåle dette.
Med den nye Intramatic-kronografen, Khaki Field-linjen, flere stilige piloter, undervurderte dykkere og noen veldig flotte klassiske og mer dressy varianter, så synes jeg Hamilton er noe av det beste Swatch Group har å by på. Rimelige klokker med et godt og historisk bevisst design som appellerer til klokkenerder.
Denne har for eksempel vært på kortlisten min i en god stund nå:
![]()
Det er rett og slett merkelig at det ikke finnes en forhandler av Hamilton i Norge. Her er det garantert en etterspørsel som ikke blir tilfredsstilt.
Godt mulig at dette blir min neste klokke. Satt meg på notifikasjonslisten hos et par forhandlere, så får vi se...Enig, snodig at Hamilton ikke har norsk forhandler.
Denne er en av mine favoritter - dog ikke i boksen enn så lenge...
Vis vedlegg 132749
Nå også i blåttEnig, snodig at Hamilton ikke har norsk forhandler.
Vis vedlegg 132749
Etter å ha sett bilder på nett i et par uker så har jeg nå bestilt meg Certina DS PH200M. Virker som man får bra value: flott design, 200m, 80t gangreserve. Eneste jeg er litt usikker på er størrelsen og hvordan bezel føles når man roterer den. Har ikke prøvd den på handa selv, men har lest at noen synes den er for stor. Noen som har erfaring med hvordan den er på handa, og hvordan kvaliteten føles?
Enig, snodig at Hamilton ikke har norsk forhandler.
Vis vedlegg 132749