Basel 2019: Spekulasjoner Rolex

Den Milgaussen ser ut som en homage til Submariner. :D Ikkje bra.

Fra spøk til alvor: Hva er greia egentlig med bezel insert med numerne 1 til 6?
 
Den Milgaussen ser ut som en homage til Submariner. :D Ikkje bra.

Fra spøk til alvor: Hva er greia egentlig med bezel insert med numerne 1 til 6?

"Created in 1956 for scientists to prevent the performance of their mechanical watcehs being disrupted by magnetic fields"

Man multipliserer simpelthen bezel-insert numrene med 10 for å få korrekt avlesing.
Differensiert fra Submariner med en subtil, akademisk attributt. :D
 
Kan ikke si jeg vet om eller finner noe på nettet som er fornuftig å måle i enheter på 10 minutter eller sekunder. Grov tidtaking kanskje? Eventuelt bare for å gjøre den mindre lik submarineren på den tiden?
 
Den Milgaussen ser ut som en homage til Submariner. :D Ikkje bra.

Fra spøk til alvor: Hva er greia egentlig med bezel insert med numerne 1 til 6?
6541 kom visst med inndeling både til 6 og 60, men uten noen nærmere forklaring enn at bezelen var til tidtaking.
last ned.png

Bilde tatt herfra:
https://www.timepiecechronicle.com/features/2017/6/15/a-brief-history-of-the-rolex-milgauss
 
Jeg begynner jo å dra på årene... Og denne hadde vært noe for meg hvis den hadde kommet på Oysterflex...:eek:

B422C7EE-5F03-4754-8158-46AA04D16AE0.jpeg
Noen med Photoshop?

#maketwotonegreatagain
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp
Altså, det må være for godt til å være sant at en ny Milgauss skal være en så direkte arvtager til 1019? Personlig synes jeg dette ville vært helt fantastisk, men den blir kanskje litt for lik den nye OP med sort skive?
1019.jpg
Rolex-Milgauss-2019-.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: jayeff
Tror modellen har godt av å gå mer i retning av tidligere modeller. Dagens modell er litt for leken. Også er det vel særs viktig at Rolex nå leverer en som kan utkonkurrere Omega sin. Liker den sorte på bildene godt!
 
Tror modellen har godt av å gå mer i retning av tidligere modeller. Dagens modell er litt for leken. Også er det vel særs viktig at Rolex nå leverer en som kan utkonkurrere Omega sin. Liker den sorte på bildene godt!

Tror du er inne på noe her. Å dra Milgaussen i en mer historisk retning, men fremdeles unngå roterende bezel framstår som et riktig trekk. Eneste jeg er litt bekymret for er som sagt at denne vil bli litt for lik OP39 med sort skive. Forskjellene ville vel blitt en rød tupp på sekundviseren, rød tekst, en litt tykkere kasse og 25-30.000?

Rolex-Oyster-Perpetual-34.jpg
Rolex-Milgauss-2019-.jpg
 
Noen som tipper at dette er siste året til Rolex/Tudor på BaselWorld?