Basel 2019: Spekulasjoner Rolex

Medlem
26. april 2011
Innlegg
5.056
(til admin: når vi får tilbake usponsede merkeforum for Rolex, Panerai og Omega kan dere flytte denne tråden)

I tradisjon tro bør vi starte å spekulere på noe vi ikke vet noe om, men som vi mener mye om - hva lanserer Rolex i 2019?

- ny Sub-kasse med nytt urverk, tilsvarende Pepsien, lanseres først i helgull og TT, må vente til 2020 for SS utgaven og til 2030 før den er i butikk
- ikke ceramic på hverken 216570 eller 116509, dette er mest et håp for tror 116509 kommer med c-bezel
- YM i stål og Oysterflex
- en del Datejust-varianter

Innspill og Photoshop!
 
Marbella 2019 klokka?

KqinVN.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Her er mine spådommer:
Prisjusteringer (+5,9%) på alle modeller. Minimale endringer på fonten på sub og no-date sub så alle samlere blir ekstatiske. Ikke ett ord om de vil lage flere av sportsmodellene. Ny kombinasjon av Oystersteel, Oysterflex, Oystergold og Oystersaus på Yachtmaster og Skydweller. Men det er ingen som skjønner eller bryr seg likevel siden verden skriker etter New-Old-Font Sub.

Lars Birger
 
Tipper cal 3235 i Sub, med ny ref 126610. Noe slankere lugs, men ellers uendret. Tror endringen er så minimal at de ikke velger å kun lansere den i helgull, men endrer alle samtidig.
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og Genta
2019 er også året Rolex lanserer ur i nye materialer; Sub i bronse på oysterflex, Daytona i tungsten, GMT i kompositt.

Tror jeg da ;)
 
Enig i flere av spekulasjonene. Den mest realistiske er nok Sub med oppgradert urverk (70 t). Kanskje de også lanserer sub i gull med oysterflex? Ellers tror jeg på en oppgradering av 116710LN (70 t) og utfasing av BLNR :eek: Hadde vært frekt med GMT i grønn eller blå keramisk bezel! Skal vi tippe på sub m/ pensjonistlenke? :D
 
Samla hva de kommer med om ikke de lager mindre kasser snart. Hilsen han som ukjent liker vintage men elsker størrelsen på gammel Rolex.
 
B084802B-4ECD-4D0D-944A-D1034025E9BC.jpeg
BBA08D2C-D472-47F5-BB4E-38D74F720942.jpeg
F4C5786F-CA45-4F58-BC4E-6372728ADD06.jpeg

@kvasbo OP 114300. 39mm, usynlig på armen. Samme urverk som EXP1. Det nærmeste en kommer realistisk prising fra den kanten. Et symbol på hva Rolex for meg isåfall en gang var. Og strengt tatt forløperen til EXP. Det var en hvit OP som la grunnlaget for Everestmyten og det som skulle bli EXP.
 
Nei overhodet ikke Genta. En EXP er en EXP. En fortsettelse av OP fra 50 tallet. Eneste som Idag skiller dem om en legger to av dagens modeller ved siden av hverandre er skive og lenkelås. Samme? Nei.