Basel 2019: Spekulasjoner Rolex

Ønsker OP i 46mm på krokodillerem med bilmerkespons

Jeg skjønner at du forsøker å gjøre narr av meg, men noen av oss har litt mer bein i armene og trenger litt mer diameter. DJ41 sitter som et skudd, men jeg liker OP med den nye hvite skiva. Så enkelt, rent og tidløst. Men den oppleves som puslete på lanken, og jeg trenger det lille ekstra som DJ41 gir. Den finnes jo allerede i 39, 36 og 34mm, så du kan jo kjøpe den som passer deg. :) Alle får!
 
Hva er sannsynligheten for et quick-change system ala det VC har på Overseas - går overhodet ikke på kompromis med dykke-DNA’et ved å tilby kjapp overgang fra blankpolerte midtledd i styremøte til Oysterflex for helgens eventyr.... Gir vel også gode muligheter for å tjene noen slanter på høy-margin gummi.
 
Baklokk med innsyn er harry. Som plexiglass i bilpanser. Harry!
ALS_1815_Handwerkskunst_movement_1000.jpg
 
Nettopp - det kommer en på hva som vises gjennom baklokket. Å ha baklokk i glass på en sub, er som å ha pleksipanser på en Honda Civic. Driftssikkert og godt laget, men aldri spennende eller utsmykket.
Hehe, ser den. Selv synes jeg enkelte av urverkene til Rolex er flotte nok til at det kunne være artig å se dem igjennom baklokket. Problemet er heller at det ikke passer særlig godt med baklokk i glass på røffe klokker som Submariner eller Explorer (1&2). Men for modeller som Datejust, Day-Date, Sky-Dweller og Daytona kunne det kanskje være en kjekk bonus, synes jeg.

Men det må sies: jeg sitter ofte og glor på 6R15-verket i Seiko Alpinisten min, og er kanskje noe over snittet lett å glede på dette feltet. :)

Edit: etter å ha googlet og fått et gjensyn med 3135-verket, så har du nok helt rett i at dette tar seg best ut skjult bak et solid baklokk. :p

Det nye 3235-verket ser dog betydelig bedre ut, og kunne vært kjekt å titte inn på.
 
Redigert:
Jeg tipper på en oppgradert versjon av Grandfather II på årets baselmesse.
 
2F3BAE12-06B5-4DCE-AAE4-E93556FC4D6A.jpeg

Jeg skulle gjerne hatt innsyn til Calibre 9001 og siden de har både stavet og skrevet hvor mange stener det innholder er det vel bare et spørsmål om tid før det kommer!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Cyclopsen forsvinner på den nye GMT Master III, som endelig kommer i en 43mm diameter kasse, med antirefleksbehandlet safirglass. Eller ikke.
 
Tror inte på några större överraskningar från Rolex, men skulle inte bli förvånad över att se en ny Exp II samt en ny SubC.
Skulle emellertid inte betta på mina odds, då jag konsekvent haft fel när jag förutspått Basel.
 
Hehe, ser den. Selv synes jeg enkelte av urverkene til Rolex er flotte nok til at det kunne være artig å se dem igjennom baklokket. Problemet er heller at det ikke passer særlig godt med baklokk i glass på røffe klokker som Submariner eller Explorer (1&2).

Finns ju mängder av exempel på beaters med sexy baksidor. Rolex får bara lägga lite mer tlc i hantverket (läs; maskinerna) ;)
50C38BCE-0336-4CAB-BD20-18DC1016C516.jpeg


On topic: skydweller 39 mm i stål på jubile, med hidden clasp! :)