Omega Seamaster-tråden

Nytt inn :) Gammel traver med masse dings, skrammer og mye annet rart, men fy søren å jeg har savnet min electric blue. Mørk grå mot svart bølgeskive og titan kasse/bezel og 1120 (ETA 2892) verk. Lettvekter med mye historie og sjarm. Flaks at jeg hadde en Seamaster gummireim i skuffen. Visste jeg kom til å få bruk for den en dag ;)

F3D057FC-8797-438A-82D2-5EEE126437E7.jpeg
 
Nytt inn :) Gammel traver med masse dings, skrammer og mye annet rart, men fy søren å jeg har savnet min electric blue. Mørk grå mot svart bølgeskive og titan kasse/bezel og 1120 (ETA 2892) verk. Lettvekter med mye historie og sjarm. Flaks at jeg hadde en Seamaster gummireim i skuffen. Visste jeg kom til å få bruk for den en dag ;)

Vis vedlegg 129941

Herlig! Flott med litt battlescars. :)

(Er det min gamle reim mon tro?)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Nytt inn :) Gammel traver med masse dings, skrammer og mye annet rart, men fy søren å jeg har savnet min electric blue. Mørk grå mot svart bølgeskive og titan kasse/bezel og 1120 (ETA 2892) verk. Lettvekter med mye historie og sjarm. Flaks at jeg hadde en Seamaster gummireim i skuffen. Visste jeg kom til å få bruk for den en dag ;)

Vis vedlegg 129941
Av en eller annen grunn synes jeg stål og titan bezels (som din, eller Explorer II) kler dings og riper bra, i motsetning til fargede inserts/bezels (som GMT master, PO etc) som jeg synes blir bare stygge av det.

Jeg har en Panerai Submersible med stål bezel full av dings, mest fra dørkarmer desverre, ikke dykking. Den blir kulere for hvert år :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern og havarduf
Nytt inn :) Gammel traver med masse dings, skrammer og mye annet rart, men fy søren å jeg har savnet min electric blue. Mørk grå mot svart bølgeskive og titan kasse/bezel og 1120 (ETA 2892) verk. Lettvekter med mye historie og sjarm. Flaks at jeg hadde en Seamaster gummireim i skuffen. Visste jeg kom til å få bruk for den en dag ;)

Vis vedlegg 129941
Grattis så mye.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Av en eller annen grunn synes jeg stål og titan bezels (som din, eller Explorer II) kler dings og riper bra, i motsetning til fargede inserts/bezels (som GMT master, PO etc) som jeg synes blir bare stygge av det.

Jeg har en Panerai Submersible med stål bezel full av dings, mest fra dørkarmer desverre, ikke dykking. Den blir kulere for hvert år :)
Helt enig med deg. Merkene syns ganske mye bedre på en titanklokke syns nå jeg, men så skal den jo brukes og. Men titan gjør også klokken vesentlig mye lettere og merker nesten ikke at den er på hånden, i motsetning til -18 SM300 klumpen.

Ikke akkurat vært noe bankboksinvistorklokke dette ;)

Grattis så mye.
Takk kompis :)
 
Har en Omega Seamaster AT kjøpt ny i 2013 med hvit skive og mørkebrun krokodilleskinnrem. Denne ble kjøpt som dressklokke og har til nå stort sett blitt brukt i litt finere anledninger. Har imidlertid et ønske om å bruke den litt mer til hverdags og lurer på om noen har tips til en litt mer sporty rem som kan passe denne klokka til hverdagsbruk? Eller blir det helt feil?
 
Har en Omega Seamaster AT kjøpt ny i 2013 med hvit skive og mørkebrun krokodilleskinnrem. Denne ble kjøpt som dressklokke og har til nå stort sett blitt brukt i litt finere anledninger. Har imidlertid et ønske om å bruke den litt mer til hverdags og lurer på om noen har tips til en litt mer sporty rem som kan passe denne klokka til hverdagsbruk? Eller blir det helt feil?

Enten en røffere skinnreim typ two stitches eller en Omega gummireim. Evt kjøp original lenke, billig er det ikke, men frisker opp klokken betydelig for 6-7000.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
En Omega gummiringer i en litt frisk farge kan nok muligens duge. Hvor får man enkelt tak i slikt?

Originale får du hos den lokale Omegadealeren din. De koster dessverre litt de også om du skal ha full pakke med original foldelås og billigvarianter finnes i hundretall på ebay. Samtidig så er det jo litt som å kjøre Porsche: du klæsser ikke på billige kinalefser på en bil til 2 mill. Jeg har selv bestilt originalt Omega hos Gjertsen i Bergen, han leverer raskt og er en svært dyktig Omega-forhandler. En del her på asylet har vel bestilt fra Otteren i Stavanger (han er også her på forumet mener jeg med butikknavnet som brukernavn).
 
Er jo en del av de her? Blir jo omsatt en del på "brukten" også. :)
Jeg har hatt både den sorte og den blå. Flotte klokker, men mange som ikke liker lenken. Jeg synes ikke den er så verst. På lanken kan den føles litt "tung" med en lenke som er 20/20.

Ser jo unektelig bra ut på lær også!

Vis vedlegg 128293


Utrolig fin den blå fargen der, er den sånn i alle lysforhold?