A. Lange & Söhne-tråden

Helt siden jeg (i denne tråden) sent på året i 2015 skrev at jeg offisielt hadde endret drømmeklokke til en Grand Lange 1 Moonphase, har Lange representert mine største horologiske ønsker. I årene som har fulgt har man prøvd, sett og beundret en rekke modeller, og for et par års tid siden ble jeg hodestups forelsket i Datograph Auf/Ab. Etter å ha prøvd den på armen hos Tidemann i Oslo ble ikke drømmen mindre, og jeg skjønte at tiden måtte tas til hjelp om man en gang skulle komme i mål.

Etter å ha sett hundre (ja sikkert tusenvis) av bilder på Instagram, forumer og internett forøvrig, ble jeg imidlertid mer og mer fascinert av den opprinnelige Datograph, til tross for sin litt mindre størrelse og kortere gangreserve. Likevel var det noe med det originale designet, med romertall på skiven, samt historien rundt denne klokken som fanget meg fullstendig. En fantastisk kronograf som skapte bølger i hele klokkeverdenen da den ble lansert i 1999.

Etter et trivelig klokkemøte med @Timekeeper på slutten av fjoråret, hvor jeg fikk prøve hans utgave, gikk det derfor ikke lang tid før jeg simpelthen måtte skaffe meg et eksemplar av min absolutte drømmeklokke, og som sagt så gjort.. Rett og slett fantastisk fornøyd...

(Forresten: Hurra for røde tøyfibre når man skal fotografere klokker).. :D

Vis vedlegg 127897

Vis vedlegg 127898

Vis vedlegg 127899
Nydelig! Grattis! Wow!
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Jeg har vært alene, hvertfall tilsynelatende, i 3 år. Kan ikke skjønne hvorfor, med inflasjon i mange andre ur i samme prisklassen. For meg er dette den ultimate Lange. Den er rett og slett helt vanvittig vakker. Så masse gratulerer Datobrother @Ph34r!
A83C6842-B792-4B9F-A1E3-51840EF5A50F.png
 
Jeg hadde vært svært interessert i Langen som ligger her på KS, hadde det ikke vært for en liten detalj.
Vis vedlegg 128022 Vis vedlegg 128023 Vis vedlegg 128024 Vis vedlegg 128025

Nå er jo dette et av de historiske design særtrekk, som finnes på flere av Lange urene laget på 1800 tallet.

8A2EF75D-2094-4F7E-9723-C369EC18C479.jpeg

The gift of the “fairy-tale king”
Ludwig II (1845–1886), King of Bavaria, loves opulent beauty – thanks to his Neuschwanstein Castle, he is the “fairy-tale king”. The castle will go on to draw millions of visitors almost 150 years later. Ludwig II also orders a timepiece for his favourite Wagner opera singer, Heinrich Vogel, from the Lange manufactory. The singer performs at the original performance of the opera Die Walküre around 1870 in the Munich Königlichen Hof- und Nationaltheater. The case of the pocket watch has five scenes from the opera in enamel on the individual covers. This piece is also of grade 1A and has a diamond endstone.
 
Nå er jo dette et av de historiske design særtrekk, som finnes på flere av Lange urene laget på 1800 tallet.

Vis vedlegg 128062
The gift of the “fairy-tale king”
Ludwig II (1845–1886), King of Bavaria, loves opulent beauty – thanks to his Neuschwanstein Castle, he is the “fairy-tale king”. The castle will go on to draw millions of visitors almost 150 years later. Ludwig II also orders a timepiece for his favourite Wagner opera singer, Heinrich Vogel, from the Lange manufactory. The singer performs at the original performance of the opera Die Walküre around 1870 in the Munich Königlichen Hof- und Nationaltheater. The case of the pocket watch has five scenes from the opera in enamel on the individual covers. This piece is also of grade 1A and has a diamond endstone.

Da er det et historisk særtrekk jeg ikke liker! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg drømmer om å fjerne 4-tallet og 7-tallet. Denne eldre utgaven klarte det perfekt:

49596466_132267411134384_4944178269616903650_n.jpg


Den nye - ikke like perfekt, dessverre:

ALS1815UpDown_Press_3.jpg


* sukk *

0158-i-like-trains.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: Ole