A. Lange & Söhne-tråden

alangesoehne-odysseus-2.jpg


Møt Odysseus – Langes første sporty-elegante stålklokke!

 
"Integrert lenke" med gap mellom endlink og lug på linje med en fake Rolex. Zoom feks. inn på mellomrommet mellom endlinken og lugen nederst til venstre. Ikke veldig imponerende toleranser til denne prisen?

alangesoehne-odysseus-2.jpg


Synes heller ikke at designet til lenken flyter sammen med kassen på en naturlig måte. Blir kræsj. Ser nesten ut som den kommer fra en annen model.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og gullet
"Integrert lenke" med gap mellom endlink og lug på linje med en fake Rolex. Zoom feks. inn på mellomrommet mellom endlinken og lugen nederst til venstre. Ikke veldig imponerende toleranser til denne prisen?

alangesoehne-odysseus-2.jpg


Synes heller ikke at designet til lenken flyter sammen med kassen på en naturlig måte. Blir kræsj. Ser nesten ut som den kommer fra en annen model.
Det gapet du snakker om der er vel heller et resultat av en (bevisst) høydeforskjell på lug og endlink og vinkelen bildet er tatt fra?

Klokka er helt rå. Prisen også.
 
Det gapet du snakker om der er vel heller et resultat av en (bevisst) høydeforskjell på lug og endlink og vinkelen bildet er tatt fra?

Klokka er helt rå. Prisen også.

Synes jeg kan skimte baretten inni der, jeg. Det er et tydelig mellomrom mellom kasse/lug og endlink, og ikke bare i høyde. Ser billig ut etter min mening.
 
Synes jeg kan skimte baretten inni der, jeg. Det er et tydelig mellomrom mellom kasse/lug og endlink, og ikke bare i høyde. Ser billig ut etter min mening.
Skjønner hva du mener, men jeg tror fremdeles det er et synsbedrag. ALS ville aldri laget noe slik du skisserer. For meg ser det mer ut som støvkorn e.l.. Jeg antar dette er bilder Tidssonen har tatt selv av en klokke som har vært på prøve, så da kan vel slikt skje. Alle andre bilder jeg kan se på nettet ser bra ut i hvert fall. Beste til å uttale seg vel vært han som har hatt den på hånden @Jon Henrik ...
 
Skjønner hva du mener, men jeg tror fremdeles det er et synsbedrag. ALS ville aldri laget noe slik du skisserer. For meg ser det mer ut som støvkorn e.l.. Jeg antar dette er bilder Tidssonen har tatt selv av en klokke som har vært på prøve, så da kan vel slikt skje. Alle andre bilder jeg kan se på nettet ser bra ut i hvert fall. Beste til å uttale seg vel vært han som har hatt den på hånden @Jon Henrik ...

Her er det blåst opp. Krysser fingrene for at det er et synsbedrag, ja. Denne passformen ser jo ut som noe man kunne forvente fra en Hamilton til under 10k.

(Håper det går greit at jeg låner og tukler med bildet, @Jon Henrik)

IMG_E3785.JPG


God passform eller ikke, så likte jeg virkelig ikke lenken. Men det gjør ikke noe. Dette er uansett en klokke som er langt utenfor min rekkevidde, og var aldri aktuell sånn sett. Jeg er mer forundret over at ALS valgte dette lenkedesignet til klokken. Tror den kunne sett veldig stilig ut med en høykvalitets gummireim, som PP Aquanaut.

Men for å være ærlig, så er dette lugdesignet og et så klassisk og "dressy" klokkehode i det hele tatt ganske vanskelig å matche opp med en lenke.
 
Redigert:
Her er det blåst opp. Håper det er et synsbedrag, ja. Denne passformen ser jo ut som noe man kunne forvente fra en Hamilton til under 10k.

Vis vedlegg 167780

God passform eller ikke, så likte jeg virkelig ikke lenken. Men det gjør ikke noe. Dette er uansett en klokke som er langt utenfor min rekkevidde, og var aldri aktuell sånn sett. Jeg er mer forundret over at ALS valgte dette lenkedesignet til klokken. Tror den kunne sett veldig stilig ut med en høykvalitets gummireim, som PP Aquanaut. Dette lugdesignet og et så dressy klokkehode er i det hele tatt ganske vanskelig å matche opp med en lenke.

Her er jeg temmelig sikker på at du ser støvkorn i en suboptimal miks med skygge/manglende lys.

Fit'en er rimelig tight i praksis :)
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH og Kohe321
Godt å høre at det ikke er baretten, da! :)

På den positive siden så må jeg si denne skiven er noe av det lekreste jeg har sett på lenge. Ren og ryddig, men fremdeles masse dynamikk og dybde. Den kornete teksturen i den nedsunkne, indre delen av skiven er en kjempeflott detalj.
 
Liker den! Så videoen og synes den bar pent. Om jeg ville kjøpt den fremfor feks RO eller Nautilus er dog en annen skål.
 
Jeg må desverre si meg enig med de andre over når den gjelder den lenka. Mulig det ikke er noen glipper og at finishen er utmerket, men jeg synes rett og slett ikke den var spesielt fin. Og når de først lager en helt ny sportsmodell der de vil ha en integrert lenke, hvorfor lager de den ikke "skikkelig" integrert? Integrert lenke med vanlige lugs blir litt halvveis...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Jeg må desverre si meg enig med de andre over når den gjelder den lenka. Mulig det ikke er noen glipper og at finishen er utmerket, men jeg synes rett og slett ikke den var spesielt fin. Og når de først lager en helt ny sportsmodell der de vil ha en integrert lenke, hvorfor lager de den ikke "skikkelig" integrert? Integrert lenke med vanlige lugs blir halvveis...

Helt enig. Å gå for integrert lenke sammen med denne typen lugs, for ikke å snakke om et så tandert og dressy klokkehode, blir veldig vanskelig å få til på en god måte.

Ikke at det er umulig selv på en mer dressy sportsklokke, men da må selve klokkehodet designes med mer hensyn til lenken som skal være med.

Som feks. Nautilus, Royal Oak eller Zenith Defy classic.


5711_1A_010_1.jpg



c9b28490a5fbff8017231cb53378905b.png



95.9000.670_51.M9000.defyclassic_main.jpg



Disse har den kvaliteten hvor lenken og klokkehodet smelter sammen og blir til noe større en summen av delene.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Ban
Trenger nok litt mer tid på denne. Noe hos meg liker den veldig, men er ikke gammel nok til den lenken.
Sexy hekk!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Trenger nok litt mer tid på denne. Noe hos meg liker den veldig, men er ikke gammel nok til den lenken.

Med "gammel nok", så tenker jeg du mener å vente til synet blir så redusert at lenken ikke spiller noen rolle lengre? :p

giphy.gif
 
  • Haha
Reaksjoner: Rød