Klokkecafé – løst og fast om klokker


B35EA99A-A46D-48D0-B03F-87ECD21444ED.png
 
Det sies i intervjuet at de ikke har sett på andre men funnet opp noe helt nytt. Godt mulig det. Jeg ser likevel som du sier JLC og div andre. Første jeg tenkte på når jeg så lugs var L-Evolution.

Likefullt et modig valg synes jeg. Høy kvalitet
 
Så at urskiven er av emalje. Så mulig den ser litt bedre ut live. Men det stygge datovinduet er der jo.
Ser helt klart kickstarter referansen tidligere her.
 
129320_23ee18deb31c77d6bc1e048480421c51.jpg


Måtte søke opp litt bilder av forskjellige klokkemerker nå, da denne minnet meg om et klokkedesign jeg ikke helt klarte å plassere med det første.

Joda, variantene med tre visere minner definitivt om en Certina DS sett forfra. Men det er noe mer på gang med kassedesignet...

Montblanc!



style-blogs-the-gq-eye-montblanc-timewalker-extreme-final.jpg
 
Redigert:
129200_e47462804672527692f429ff6c580fb9.png


129204_a5f885c07de8336dd00547d062a6097a.png


Måtte søke opp litt bilder av forskjellige klokkemerker nå, da disse minnet meg om et klokkedesign jeg ikke helt klarte å plassere med det første.

Joda, den øverste med hvit skive minner definitivt om en Certina DS sett forfra. Men resten av serien?

Montblanc!

9637409_xxl.jpg


style-blogs-the-gq-eye-montblanc-timewalker-extreme-final.jpg
Jeg er overrasket og ganske skuffet... Har AP fått tak i verste sort av "blårussen"?

Lukter "Kickstarter" lang vei!:eek:

"Sånn som ungdommen lika":confused:
 
I fjor var jeg på et foredrag i Horological Society of New York om sveitsisk klokkeindustri sin fremtid. Det store spørsmålet var hvilke merker overlever de neste 10-20 årene. Evnen til å fornye seg og samtidig holde på eksklusiviteten var åpenbart identifisert som kjerneutfordringen. Audemars Piguet ble ikke gitt det helt store håpet av foredragsholder William Massena. Dette særlig fordi AP stort sett utelukkende forbindes med Royal Oak i ulike versjoner, og ikke evner å levere andre bærekraftige modeller.

I 2017 ble det her på TS diskutert et tilsvarende tema:
https://www.tidssonen.no/forum/thre...okkemerke-tror-du-vil-gå-i-grava-først.47625/

Mulig jeg tar feil, har ikke finlest tråden i kveld, men tror ikke AP ble nevnt i det hele tatt. Jeg heller dog til å være enig i nevnte spådom fra NY.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og gullet