Grand Seiko-tråden

135DD58E-D471-4D4D-8E07-416A5F467243.jpeg
Grand Seiko er og blir en av mine absolutte favoritter. Understated elegance... Utsøkt urmakeri og finish. Den ‘flytende’ sekundviseren på Spring Drive verket er hypnotiserende! Superfornøyd med min SBGA283:)

Redigert:
Finnes det en oversikt over hvilke ulike urkasser som brukes i de ulike modellene? Tenker særlig på om noen av de mer utbredte modellene har samme kasse som SBGH243G, SBGH201G eller nå utgåtte SBGH001 (high beat-modellene). Det hadde vært veldig fint å prøve en på hånden før man eventuelt får en butikk til å bestille SBGH201G/SBGH243G eller kjøper SBGH001 brukt.

Finnes det en oversikt over hvilke ulike urkasser som brukes i de ulike modellene? Tenker særlig på om noen av de mer utbredte modellene har samme kasse som SBGH243G, SBGH201G eller nå utgåtte SBGH001 (high beat-modellene). Det hadde vært veldig fint å prøve en på hånden før man eventuelt får en butikk til å bestille SBGH201G/SBGH243G eller kjøper SBGH001 brukt.

På Grand Seikos egne nettsteder står det stort sett kassereferanse på de fleste modellene under «Features» om kassene er inspirert fra 62GS eller 44GS osv.

https://www.grand-seiko.com/global-en/collections/

Selv om mange modeller deler kassereferanse, er ofte ulik størrelse og tykkelse på disse avhengig urverkstype, komplikasjoner og materialvalg.

Noen her som har prøvd på de ''nye'' 9F-GMT'ene? Sterk kandidat til ny hverdagsklokke.

-Jeg håper å kunne gjøre det i morgen; jeg har samme tanke - av jobbhensyn er det veldig praktisk med en GMT, og det ville jo være hyggelig for Seamaster GMTen å få litt avløsning...