Grand Seiko-tråden

Flott klokke, men den nederste kommentaren er spot on.
20201105_094948.jpg
 
Grand Seiko USA har en zoom-happening i morra kveld/natt norsk tid i anledning 60-års-jubileet. Jeg krysser fingrene for at det er en ca 40mm diver!

 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Fin reim. Regner med det er original-claspen? Jeg liker den som sitter på min også, men vurderer å kjøpe favoritten min Nomos Shell Cordovan.
IMG_20201223_140448_929.jpg


Ellers må jeg bare si at denne klokka er helt fantastisk. Jeg har hatt Snowflake, og jeg vurderte den sterkt nå også, men er veldig glad jeg landet på denne.

Jeg ser for meg at jeg kommer til å kjøpe lenke til den også. Lenka til SBGE225 skal visst passe perfekt (ikke mitt bilde).
sbge225 bracelet on skyflake sbga407.jpg
 
Fin reim. Regner med det er original-claspen? Jeg liker den som sitter på min også, men vurderer å kjøpe favoritten min Nomos Shell Cordovan.
Vis vedlegg 226717

Ellers må jeg bare si at denne klokka er helt fantastisk. Jeg har hatt Snowflake, og jeg vurderte den sterkt nå også, men er veldig glad jeg landet på denne.

Jeg ser for meg at jeg kommer til å kjøpe lenke til den også. Lenka til SBGE225 skal visst passe perfekt (ikke mitt bilde).
Vis vedlegg 226718
Ja, spenna som fulgte med. Jeg bestilte en lyseblå av strutselegg fra min reimmaker i 19/16 for clasp. Er faset inn til spenne og i tilfelle jeg ville bruke stiftespenne.

125784497_221274919368508_7601025767575922567_n.jpg


Har vurdert lenke selv, men syns lenka til Snowflaken ble for kvapsete så har ikke kommet lenger enn med tanken. Tror den dårlige følelsen jeg har av lenka kommer mye av foldespenna og hvordan mekanismen på den er bygget. Kan også være at ettersom den er laget av titan så blir den så lett at den virker lite solid