Grand Seiko-tråden

Men i alle dager for et datovindu, eller rettere sagt plasseringen:rolleyes:

Ellers - topp!
Enig, alt ser bra ut bortsett fra datovinduet. Man kan undres over hva designerne ikke helt får med seg. Av alle steder et datovindu kan sitte så er det den verste plasseringen mulig. Hadde det enda vært vertikalt og ikke på skeiva så kanskje det hadde sklidd, men det der en dealbraker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Synes det er fin løsning, visuelt virker det sånn ca:
når datovindu er lagt utenfor aksene forsvinner det litt ut av syne. Med krona på linje virker det som både datovindu og krona forstyrrer mindre. Men, jeg er kanskje miljøskadd av datovindu på zenith primero
 
Tanken på dato kl 4 er jo egentlig geni; du slipper å vinkle armen så mye for å se den.
Zenith har jo hatt en del slik, lovpriset de også, ei heller første Seiko.
 
Er disse nautilus-kvartsene (f'eks sbgv 217) like upopulære som mangelen på bilder/erfaringer på nettet får meg til å tro? Synes de ser veldig bra ut.
 
Lenka med integrerte ledd var tidligere ute enn en bestemt modell fra en viss berømt produsent av luksusklokker. Håper dette var oppklarende!
 
Redigert:
Denne er utrolig flott! Satt fint også. Passelig størrelse for meg.
20200803_113427.jpg


 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Har oppdaget et støvkorn på urskiven på min SBGA407 som jeg kjøpte i mars. Sendte mail til AD som insisterer på at klokken må sendes til Grand Seiko sin serviceavdeling i Nederland dersom det skal fikses. Det hele antas å ta 6-8 uker...
Så nå er jeg i tvil. Leve med det eller sende avgårde klokken?
2DA27245-1F0F-4ADC-85D7-31C5A3F4F053.jpeg
 
  • Wow
Reaksjoner: Todda
Har oppdaget et støvkorn på urskiven på min SBGA407 som jeg kjøpte i mars. Sendte mail til AD som insisterer på at klokken må sendes til Grand Seiko sin serviceavdeling i Nederland dersom det skal fikses. Det hele antas å ta 6-8 uker...
Så nå er jeg i tvil. Leve med det eller sende avgårde klokken?
Vis vedlegg 207147
Vente til neste service kanskje? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Har oppdaget et støvkorn på urskiven på min SBGA407 som jeg kjøpte i mars. Sendte mail til AD som insisterer på at klokken må sendes til Grand Seiko sin serviceavdeling i Nederland dersom det skal fikses. Det hele antas å ta 6-8 uker...
Så nå er jeg i tvil. Leve med det eller sende avgårde klokken?
Vis vedlegg 207147

Ville fått det unnagjort innenfor garantitiden.
Spring Drive kan gå fryktelig lenge uten særlig slitasje eller service.
 
  • Liker
Reaksjoner: johage og BatSoup
Jeg ville svelget kamelen først som sist og fått det gjort. Hadde irritert meg grønn på det hver gang jeg så det.
Leverer den i morgen. Irriterende, men enda mer irriterende med et støvkorn som til stadig flytter seg rundt på urskiven.:mad: Den må vel ha vært der en god stund, men jeg ble først oppmerksom på det i helgen...Litt skuffet, men vi får sette det på uflaks-kontoen.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Kan du ikke prøve og 'parkere' støvkornet i selve power-reserve 'dialen' og se på det som en ekstra markør;)
Hadde selv et støvkorn på min spring-drive klokke, men det 'forsvant' plutselig!
Da hadde de ikke servicesenter i Holland, måtte til Japan da.....Ble ikke aktuelt for min del.
 
  • Liker
Reaksjoner: johage