Tja, kommer an på hva slags slips det er snakk om.
Silkeprint: Hermes og Ferragamo er jo standarder, men liker også Stefano Ricci, Brioni, Bulgari, og Dunhill sine. Av alle de, så er Ricci slipsene utvilsomt de fineste og best lagde - men dog fryktelig dyre. Dersom man er på budsjett, så lager Brooks Brothers og Vineyard Vines noe i samme gate.
For gode all-around slips som skal dekke alt (mønster / stil, tekstiler, konstruksjon) så er jo Drake's, Marinella, Borrelli, og liknende ganske sikre. Liker faktisk Canali sine slips veldig godt, da hver eneste jeg har prøvd og eid lager perfekt four-in-hand knute.
Når jeg kjøper slips, så koker det egentlig ned til hvor fin slipsknuten blir. Dersom jeg får perfekt four-in-hand eller half-windsor med dimple på første forsøk, så er jeg som oftest solgt. Om kantene er håndrullet, og hvor mange fold de har, spiller ikke så stor rolle for meg. 3.25" - 3.5" fungerer perfekt for meg. Bruker skjorter med spread krage, gjerne både høyere (har lang hals) samt lengre i lengden.
I mine yngre dager gikk det gjerne i veldig flashy, nesten horisontal cutaway krage, og veldig tykke slips. Da var favorittslipsene mine Kiton, Pal Zileri Sartoriale Tom Ford, og gjerne i full-windsor. Når jeg ser tilbake nå, så var det noen massive slipsknuter...