Klokkespotting

Fake

Kanskje ikke direkte spotting, men like fullt en artig episode skjedde forleden dag. En dame kommer inn i butikken hvor jeg jobber med en Seamaster på armen, og lurer på om den er ekte. Vi ser på den 10 sekunder, og slipper den kjipe beskjeden om at hun kan ha blitt lurt, det er definitivt en fake. Alltid en kjip beskjed å gi, da enkelte handler i i god tro, om enn noe naive, og som kjent er finnes det mye "bra" fake der ute!
Så sier hun bare at "joda, hun hadde en mistanke, hun hadde fått den av kjæresten sin", som nå var en eks... ;)
 
To Breitling Galactic og en Emergency på flyet fra Malaga til København sist lørdag. De tre var i et reisefølge på fire :)
 
Spotter stadig submariner rundt om i Oslo. Ellers har jeg også lagt merke at det er veldig mange dresskledde som bruker Tissot T-touch, tydelig at det er mange som vil ha en fin klokke med lenke som samtidig er like allsidig som en g-shock.
 
Ble det en eks når hun fikk vite at det var en fake? Er jo for såvidt en grei grunn til å dumpe noen for :p

Hehe, helt enig :) Nei, forsto det som det hadde skjedd før hun undersøkte klokken, så det var nok ikke det avgjørende, men han hadde vel kanskje gjort noe annet som fikk henne til å lure. Veldig overrasket ble hun ihvertfall ikke :p
 
Spottet på champangeria i natt en svensk gjeng innom som stilte sterkt. IWC aquatimer 2 submariner og en helgull datejust.
 
Spottet en Breitling damemodell på barneklærbutikken sukkertøy på Lambertseter senter. Ikke så stø på modellene, men tror det var en windrider.
 
Var å kjøpte veske (!) til madam og spottet en Hublot big bang på jenta som jobbet i butikken. Måtte bare kommentere at det var et uvanlig valg av klokke. Det viste seg å være kjæresten sin.:)

Var på seminar og spottet en Breitling navitimer og en Navi world. Uff så fete de er i virkeligheten.
 
Gull er hot i Køben, spotter nettopp en helgull Big Bang og en President på Tivoli!:)

Synd du solgte din helgull sub, slik at du trendmessig hadde vært på høyde med "den gemene hop" på tivoliet :)
Samtidig er det ergelig at jeg hadde mulighet til å kjøpe din herlige gullsub, i disse gulltider skulle jeg jammen ha gjort det - selv om jeg kun kunne brukt klokken noen få ganger i året!
 
Ja, er litt irritert på meg selv for å ha solgt den også... Men sånn er det med noen klokker. Den hadde nok ikke fått bli med til Køben uansett:)
 
Fest på Galleri Nygaten i bergen igår.. X antall Sub, GMT Master II, IWC Pilot av et eller annet slag, noen chronomater..
 
Vintage Sub 5513 på Bunnpris i Kirkevn i Oslo. Faded bezel og pen krempatina. Trivelig å se slike WIS-markører ute i det fri :D
 
Synes jeg spottet en Rosègull Daytona på en velkledd herremann på Santinos på Skøyen på lørdag. Finnes denne modellen i Rosègull på nåværende tidspunkt?

Rolex eller ikke, den så skikkelig nice ut :) Forstår hvorfor folk liker rosègull :)
 
En slik?

DSC00011.jpg


Så en slik på en asiatisk jente på skøyen for en stund sided, lekker klokke.
 
Nej, var mer rødt gull og ikke så gult mener jeg..

Men kan være jeg tar feil, lekker var det iallefall i sollyset :cool:
 
Synes jeg spottet en Rosègull Daytona på en velkledd herremann på Santinos på Skøyen på lørdag. Finnes denne modellen i Rosègull på nåværende tidspunkt?

Rolex eller ikke, den så skikkelig nice ut :) Forstår hvorfor folk liker rosègull :)

Daytona finnes i roségull, ja :)
 
Daytona på småbarnsfar på flyet fra Bergen til Oslo i kveld. DSSD på ung kar på flytoget. Noen herfra?
 
Satt på en tur i en King Air (business turboprop-fly) mellom Gardermoen og Flesland i dag. Eldre modell King Air, fra 1976 eller noe slikt. Og jammen var det ikke to panelmonterte Sinn-stoppeklokker i flyet :D