Baselworld 2018

Hvilket merke følge du tettest under Baselworld?

  • Rolex

    Stemmer: 122 54,0%
  • Omega

    Stemmer: 19 8,4%
  • Seiko

    Stemmer: 20 8,8%
  • Zenith

    Stemmer: 5 2,2%
  • TAG Heuer

    Stemmer: 1 0,4%
  • Hublot

    Stemmer: 1 0,4%
  • Patek

    Stemmer: 13 5,8%
  • Breitling

    Stemmer: 7 3,1%
  • Annet merke

    Stemmer: 38 16,8%

  • Antall stemmer
    226
IMG_7996.jpg
Er denne ny? Ganske så kul :)
 
Det er en klokke jeg MÅ ha etter dagens lanseringer. Det er Seamaster Prof 300 med grå skive. Har ikke stresset med å ringe rundt til noen, men den må vel være rimelig kurant å få «tatt ut» vil jeg tro?
Burde jo ikke være det. Men har følelsen av at flere brands syns det er stas med ventelister, Omega har jo fått en del pes for trege leveranser etter Baselworld '17
 
Det er en klokke jeg MÅ ha etter dagens lanseringer. Det er Seamaster Prof 300 med grå skive. Har ikke stresset med å ringe rundt til noen, men den må vel være rimelig kurant å få «tatt ut» vil jeg tro?
Selvsagt, er bare å spasere inn i en norsk AD og be om få å se på den, si takk og ta den ut. Er ihvertfall slik jeg forstår folk flest gjør det! :)
 
Redigert:
Huff! Hvorfor kan de ikke lage bezel blå og rød, ikke blålilla-brunlilla:(

Sukk! Alt var så mye bedre før? :)

Er for så vidt enig, men fargen på bezel avhenger veldig av lyset. Rødfargen heller mer mot lilla enn på de gamle insertene, men jeg synes den nye bezelen ser bedre ut live enn på bilder. Dessuten er det vel bare et tidsspørsmål før coke bezel kommer, eller «cherry coke» :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og darkcho
SMPc300 har sneket seg opp fra 41mm til 42mm?

Jeg er enig med @Havvo at den med grå skive var fin, men bare gummirem? Uhørt og ikke komplett! Jeg synes vel heller ikke den burde blitt så mye tykkere.

Så da har jeg argumentert meg selv bort fra den. Billig!
 
Angående Omega SMP, føyer denne seg bare inn i rekken av steroide, dandy deskdivere som de allerede produserer opp i hopetall, i form av PO. Masse gloss og farger og kasser som blir tykkere og tykkere...(gjesp).
En ting har de dog gjort rett. Det er lenken som nå er hektet rett i barettene. Håper de planlegger gjøre noe liknende for Speedmaster lenken. Har alltid mislikt disse solide end-linksene som gjør lug til lug lengre. En moderne versjon av 1171, solid hele veien hadde vært topp. Måneklokka må selvsagt være uforandret ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: EirikH
Basel har skuffet litt sålangt.

Liker at GMT-Master i stål har fått jubilee og oppgradert urverket. Synd at "Rootbeer" ikke fikk jubilee. Datejust 36 blir veldig bra, men litt knapt modellutvalg på nåværende tidspunkt.

Ingenting som fristet veldig fra Omega, kanskje med unntak av 1948 LE, smal seconds. Synd den ikke fikk manuelt opptrekk.

Gleder meg på Seiko/GS i morgen.
 
Mulig jeg er eller begynner å bli sær, men det var jaggu ikke mye entusiasme fra min side i dag.
Omega er og blir for mye «dill» og Rolex følger fansen og kopierer sin gamle klassiker.
Aquanauten til noen hundre K med Swatch/Omegafarger, nei takk!

Kult med flere Rolex med det nye urverket, da - men, men...

Speedy Apollo 8 var litt sprek og muligens den eneste jeg kunne tenke meg å se litt nærmere på.

(Og må innrømme at Pepsi frister litt )