Baselworld 2018

Hvilket merke følge du tettest under Baselworld?

  • Rolex

    Stemmer: 122 54,0%
  • Omega

    Stemmer: 19 8,4%
  • Seiko

    Stemmer: 20 8,8%
  • Zenith

    Stemmer: 5 2,2%
  • TAG Heuer

    Stemmer: 1 0,4%
  • Hublot

    Stemmer: 1 0,4%
  • Patek

    Stemmer: 13 5,8%
  • Breitling

    Stemmer: 7 3,1%
  • Annet merke

    Stemmer: 38 16,8%

  • Antall stemmer
    226
Rar verden. Rolex sine urkasser blir mer elegante for hver iterering, mens Seiko sine nyeste dykkerur over her er mer kassete enn noen gang før.
Nå er strengt tatt ingen av kassene over her nye, både Tuna og MM300 er eldgamle design som har vært på markedet i lang tid. :)
 
Redigert:
Flere nyheter: Seiko starter et partnerskap med Fabien Cousteau...

5d7e17a37549e16af6bcce5c09dd435f.jpg
 
Den nye MM300 får keramisk bezel med lume. Jeg lurer på om det kommer en sort versjon av denne også. I katalogbildene som lakk ut rett før Basel var det nemlig et bilde av en sort versjon i tillegg til den grønne, og det gir god mening om den overtar den faste plassen som SBDX017 holdt tidligere.

https://www.seikowatches.com/au-en/products/prospex/special/1968commemorativeedition/

attachment.php


Mer informasjon om 1968 Marinemaster 300 LE: https://www.seiko-watch.co.jp/prospex/sea/marinemasterpro/1968recreation

Og mer informasjon om Tuna 1978: https://www.seikowatches.com/au-en/products/prospex/special/1978recreation/
 
Rart: Finner ikke hulken på Rolex offisielle web på iPad, men på min iPhone finner jeg den- noen som kan avkrefte/bekrefte? På baselworld newsfeed er det dårlig med kunngjøringer fra Rolex. Finner videoer av nye GMT og DJ på YouTube, men ikke om sub får 70-timers gangreserve....

Mulig dette er postet her i en annen tråd- fint å få et hint om det i så fall :rolleyes:

Ninjaedit: Fant hulken på begge platformer nå :D
 
Er for så vidt enig, men fargen på bezel avhenger veldig av lyset. Rødfargen heller mer mot lilla enn på de gamle insertene, men jeg synes den nye bezelen ser bedre ut live enn på bilder. Dessuten er det vel bare et tidsspørsmål før coke bezel kommer, eller «cherry coke» :D

De vil nok treffe bedre på rødfargen dersom de lanserer en coke. Slik jeg har skjønt det legges rødfargen først og deretter blåfargen. For å unngå at rødfargen skinner for godt gjennom den blå (og at den dermed blir mer lys lilla enn nå) er det også tilsatt blå fargepigmenter i rødfargen. I tilfeller der halve bezelen er svart (som BLNR) legges svart-fargen til slutt fordi den dekker godt og ingen andre farger lyser igjennom. Dette er noe av grunnen til at blåfargen ser mer riktig ut på BLNR, ettersom det ikke ligger andre fargelag under som kan skinne gjennom.

Slik har ihvertfall jeg skjønt det. Så om de lanserer coke kan de med andre ord farge hele bezelen i en ren rødfarge først og deretter legge det svarte laget. Isåfall tror jeg faktisk jeg ville foretrukket coke fremfor pepsi med keramisk bezel. Tar høyde for at jeg kan ha misforstått alt :p
 
Redigert:
Har du mer info om denne? Størrelse? Pris?
Finner ikke noe informasjon om den enda. Det kommer forhåpentligvis mer om den senere i kveld, når folkene som nå går rundt og knipser bilder og skriver notater kommer seg tilbake til hotellrommene sine. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Tror jeg snart må kjøpe min første GS. Dæven for ei skive! Noen som vet hva prisen vil ligge på?
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Nyhet fra Longines. Denne tar dette med faux-patina for langt. Konstruerte fuktskader? Om den bare hadde den kremfargede skiven uten noen kunstige merker ville klokken vært kjempeflott.

Etter min mening(TM).

upload_2018-3-22_10-8-31-png.762912
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard og andersen
Mer fra Longines gitt, og jeg som trodde de bare skulle gi LLD en pvd-behandling og kalle det en dag...

Ny Legend Diver! Men lumen er kanskje i guleste laget, selv for en entusiast av gulnede markører som meg. :p

4535bc3a-a4f2-4ffa-8c8a-ae4dab1cd291-png.763255