Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Kan noen med intens ekspertise informer meg litt om gangreserve-viseren til Panerai? Har en 233 som selv om jeg trekker den til kampen tar meg ikke viser hva jeg antar er 100% gangreserve. Jeg tipper jeg bare mangler noen timer, but still. Er dette kanskje en sikkerhetsgreie hvor en clutch slår inn for ikke å trekke for langt? Tror ikke det plager meg, men greit å høre hva folket sier. Legger ved bilde

Vedlegg

• AF41D29A-25C9-4069-B394-7AD8923A943E.jpeg
    AF41D29A-25C9-4069-B394-7AD8923A943E.jpeg
    122 KB · Visninger: 0
  • 6091DD8D-28F4-4C0B-8F9D-8D91C7689A2F.jpeg
    6091DD8D-28F4-4C0B-8F9D-8D91C7689A2F.jpeg
    102,8 KB · Visninger: 0
Kan noen med intens ekspertise informer meg litt om gangreserve-viseren til Panerai? Har en 233 som selv om jeg trekker den til kampen tar meg ikke viser hva jeg antar er 100% gangreserve. Jeg tipper jeg bare mangler noen timer, but still. Er dette kanskje en sikkerhetsgreie hvor en clutch slår inn for ikke å trekke for langt? Tror ikke det plager meg, men greit å høre hva folket sier. Legger ved bilde
På min 233 går viseren helt til høyresiden og jeg kan fortsatt trekke en del før den stopper. Da gir den meg nesten 10 dagers gange.
IMG_0543.JPG

• Liker
Reaksjoner: Preacher
På min 233 går viseren helt til høyresiden og jeg kan fortsatt trekke en del før den stopper. Da gir den meg nesten 10 dagers gange.
Vis vedlegg 77259

Jeg har trukket og trukket, men den rikker seg ikke utover det jeg har tatt bilde av. Det er som om det har slått inn en clutch. Jeg kommer aldri heller til noen som helst form for full stopp. "Skal" man det? Dette er en 2016. Enten trekker jeg fremdeles ikke opp nok (men vi snakker veldig mange omdreininger etter at det bildet har blitt tatt, og den rikker seg faen ikke). Kanskje spørre Bjerke om jeg er i de trakter?

Jeg har trukket og trukket, men den rikker seg ikke utover det jeg har tatt bilde av. Det er som om det har slått inn en clutch. Jeg kommer aldri heller til noen som helst form for full stopp. "Skal" man det? Dette er en 2016. Enten trekker jeg fremdeles ikke opp nok (men vi snakker veldig mange omdreininger etter at det bildet har blitt tatt, og den rikker seg faen ikke). Kanskje spørre Bjerke om jeg er i de trakter?
Du skal komme til en "stopp". Jeg kjenner veldig tydelig at motstanden øker mot slutten, til et punkt der det ikke lenger føles riktig å bruke mer kraft for å fortsette. Så det høres ut som en tur til Bjerke kan være lurt...

Du skal komme til en "stopp". Jeg kjenner veldig tydelig at motstanden øker mot slutten, til et punkt der det ikke lenger føles riktig å bruke mer kraft for å fortsette. Så det høres ut som en tur til Bjerke kan være lurt...

Hmmm ja - her er det noe som ikke stemmer helt tror jeg. Jeg kommer aldri til "full" stopp - bare til en slags clutch som kicker inn og gir litt, men ikke mye motstand når jeg er svært nær slik bildet viser. Får krysse fingrene for at det ikke er noe veldig galt der ...

Hehe tja. Ikke uforstående til at noen merker at det blir for stort. Heck - helt i starten var 233en min veldig stor. Tilvenning er key, men tja. Nydelig ur han skal kvitte seg med :/

• Liker
Reaksjoner: Herman-007
Sitter med fingeren på avtrekkeren på en PAM438 Tuttonero, hva synes folket om denne?
Hvis du spør om min ærlige menig, så er jeg litt skeptisk. Men det er du som skal bære den og betale den, så ikke lytt for mye til hva andre sier :) Kjøp det du selv liker! Og mangfold er bra.

Konkret synes jeg keramikken er tøff, men
- den har imho "for mange tall på skiven"
- lenke?
- automatisk verk
- pris? Vanskelig gjensalg?

Personlig ville jeg valgt en 360 eller tilsvarende :)

5061912774_20eb54063f_b.jpg

• Liker
Reaksjoner: Vasbotten