Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Hvis man vil ha sjokk er det bedre å google PAM 318.......

Jose er ikke lett å like, men han har vendt Panerai verden på hode. Paneristi.com pleide å være episenteret for Panerai kunnskap men fremstår jo idag mer som klokkeverdens svar på Kiss Army.......
Vel, det er alltid to sider av en sak. Hvis du går seriøs inn og sjekker linken jeg la ved i forrige post, så ser du at det ikke er godt å vite hvem du kan stole på. Spesielt når utsagn, og bakgrunnen for de, ikke er godt dokumentert...
 
I en reell verden med mange grånyanser, så er det av og til befriende å forenkle den i ulike avarter av sort og hvitt. :)
 
Vel, det er alltid to sider av en sak. Hvis du går seriøs inn og sjekker linken jeg la ved i forrige post, så ser du at det ikke er godt å vite hvem du kan stole på. Spesielt når utsagn, og bakgrunnen for de, ikke er godt dokumentert...

Trenger ikke det. Har lest alt fra begge sider allerede. Det er ikke noe nytt i noe av dette.

Men Nummereringen av Cortebert og Angulus verkene er relativt godt dokumentert. Tviler sterkt på at Rolex sendte G. Panerai e Figlio kasser med random Cortebert verk fra bordklokker de hadde liggende å slenge.....

Og jeg har fortsatt ikke hørt noen som stiller spørsmål til det. Og hva har den «andre» siden kommet med av dokumentasjon? De ønsker å bevare mytene? Vi snakker om klokker til veldig mange penger her, så folk blir sure når de oppdager at de sitter med en franken laget av deler og bordklokker...
 
I en reell verden med mange grånyanser, så er det av og til befriende å forenkle den i ulike avarter av sort og hvitt. :)

Grånyanser i Panerai verden er Paneristispeak for å forklare alle ting som ikke henger på greip. 3646 med redail og Cortebert 622 fra en bordklokke er bare grånyanser...... Det er lenge siden krigen vettu og «alt» kan ha skjedd i mellomtiden.
 
Panerai trådene her på sonen har klart å hente frem lysten og gleden av å bruke en Panerai på armen. Jeg har alltid likt Panerai godt, men har det ( eller var de siste årene? ) brukt stort sett Rolex, Doxa og Omega. Rett og slett da jeg har litt mindre armer enn før og at jeg har to barn jeg stadig vekk må bære rundt på:rolleyes: «Riktige» Panerai bygger godt på armen og er ofte i veien med småbarn. Nå er sommeren her og barna løper stort sett selv.

Utfordringen min nå er at jeg har for store remmer til nesten samtlige av urene mine.

Noen som sitter med for mange små/mellomstore remmer? Gjerne noe dongeri, kanvas, fargerikt. Jeg er endt opp på ca 17cm rundt håndleddet, etter og ha slanket vekk noen cm:confused:

Jeg har også en meget flott rem til min 466 som passer fra 18cm og oppover som evt kan byttes bort:) Her avbildet:

1BE03DD0-B3E3-4F04-AB01-7D350BDE7109.jpeg

770A9979-B7DB-434A-8EBD-A21249F6F806.jpeg

C0C03004-5ADF-451E-AD04-B839A0CA5B86.jpeg

94866F42-7304-4F91-AD79-142763A3F7F4.jpeg


Her er de øvrige Paneraiene som jeg skal kose meg med i sommer:

34D373BD-8971-4898-97DE-EA41B8DDA64A.jpeg

50F54BA2-DE3A-49F3-82C0-DEED308C230A.png
 
Redigert:
Hei paneristier.
Leter etter min første jeg. Prøvde en 00048 i dag. Er den godkjent? Har dere andre forlag på noe som er 42mm kanskje?

Jan Erik Leinslie
 
Jeg følger jo @Gin sine regler slavisk så noe mer enn 3-6-9-12 er uaktuelt.....

Syntes jeg så både en 590 og 560 ute til salgs og en 372 plexi.

Crap, så nå at du skrev 42mm. My puristi-visjon autokorrigerer det til 44-47mm.......
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: janleins
PAM 372... Jeg trodde 372 nå ble levert med safirglass, som beskrevet på Bjerkes nettsider. Men så var jeg innom Panerais egne nettsider, og der er ny 372 med pleksi! o_O


Har våre italienske venner tatt til vettet, og gått tilbake til pleksi? Var safir på 372 bare en kort stund?
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Hei paneristier.
Leter etter min første jeg. Prøvde en 00048 i dag. Er den godkjent? Har dere andre forlag på noe som er 42mm kanskje?

Jan Erik Leinslie

42mm er en fin størrelse , også på Panerai. Du må ikkje høre på gæmlisene her inne som helst liker ting sånn dei var før ;) , det er du som skal bruke klokken. Og la oss berre innnsjå det , har du ikkje håndledd til det så ser det ut som klokken bærer deg og ikkje omvendt. Når det er sagt så har kasseform og høyde vel så mykje å sei som diameter. Så en 47mm kan virke mindre /bære bedre en ur som er mindre i diameter pga kasseform.

Eg hadde uansett gått for inhouse urverk, ellers er det opp til den du liler best ;)
 
Jeg anbefaler varmt PAM 620 som er 42mm. Jeg har selv hatt flere 47mm Panerai og liker de også veldig godt. Men 620 er min absolutte favoritt av alle PAM's jeg har prøvd på armen.