Fete slips

"Digger"?
IMG_0269.JPG

IMHO så er slips aldri "fett".

Det der er alt som kan være feil ved et slips.
Et korrekt knytt slips - imo - skal stoppe to fingerbredder over beltespennen, og det uansett pondus slipset skal forsere på veien dit.
Et eksempel på slips "done right" -
Vis vedlegg 38196

Elsker slips! Mine two cents:

Må si meg sterkt uenig med begge bilder i tråden så langt. En double windsor med et tykt (ikke bredt altså, men tykt) slips som mannen fra Suits (burde vel kalt programmet Law- & american powerSuits for å tydeliggjøre...) er noe av det mest 90-talls jeg kan tenke meg.

Bredde på slips er selvfølgelig noe som varierer med motebilde osv, men jeg vil påstå at slips med bredde rundt 7-8 cm alltid er best. Slike med maddertrykk og vevede slips i fin ull eller kasjmir er mine desiderte favoritter, er ikke så fan av "glinsende" slips som the Donald bruker.

Slips skal alltid, uansett, og uten unntak knytes i en four-by-hand med dimple.

Lengde er kun et spørsmål om hvor eksentrisk du er, og har i min mening svært lite å si så lenge det ikke ser idiotisk kort eller langt ut.

Om man har lyst å legge noen kroner i et godt slips er det ingen over eller ved siden av Drakes. Norsk/svense Berg & Berg gjør også mye fint.

Slenger inn et bilde av en perfekt knute og det jeg vil tro er en Patek World Time. Ti poeng om du kjenner bæreren :)
41b52396bf47f939c257f67adf30bc8a.jpg

Redigert:
Elsker slips! Mine two cents:

Må si meg sterkt uenig med begge bilder i tråden så langt. En double windsor med et tykt (ikke bredt altså, men tykt) slips som mannen fra Suits (burde vel kalt programmet Law- & american powerSuits for å tydeliggjøre...) er noe av det mest 90-talls jeg kan tenke meg.

Bredde på slips er selvfølgelig noe som varierer med motebilde osv, men jeg vil påstå at slips med bredde rundt 7-8 cm alltid er best. Slike med maddertrykk og vevede slips i fin ull eller kasjmir er mine desiderte favoritter, er ikke så fan av "glinsende" slips som the Donald bruker.

Slips skal alltid, uansett, og uten unntak knytes i en four-by-hand med dimple.

Lengde er kun et spørsmål om hvor eksentrisk du er, og har i min mening svært lite å si så lenge det ikke ser idiotisk kort eller langt ut.

Om man har lyst å legge noen kroner i et godt slips er det ingen over eller ved siden av Drakes. Norsk/svense Berg & Berg gjør også mye fint.

Slenger inn et bilde av en perfekt knute og det jeg vil tro er en Patek World Time. Ti poeng om du kjenner bæreren :)
Vis vedlegg 38265

Gianni Agnelli I presume..;)

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
@Holyman har rett i alt. Og det er four-by-hand som gjelder bare så det er sagt.

Dette er muligens en liten brannfakkel men - jeg tror dette har noe med generasjoner å gjøre. Jeg er selv 30 og bruker slips ofte i jobben. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg liker å gå med det og fordi det løfter antrekket. Får stadig kommentarer på at jeg ofte bruker slips, og generasjonen over meg (40+) bruker altså aldri slips. Nesten uten unntak. Men meg og flere i min generasjon har begynt å "ta det tilbake". Kan det ha noe å gjøre med at det var mer eller mindre slipstvang til langt utpå 90-tallet, slik at de i den generasjonen derfor har en klar aversjon mot å bruke det? For meg er det frivillig, og derfor mer attraktivt. Og nei - det er ikke ubehagelig å gå med. Du har bare ikke riktig skjorte.

Men jeg skal innrømme at jeg nok er litt sær også. For meg er dress uten slips er et ufullstendig antrekk.