Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Slikt kan fjernes relativt bra....

Gjør som følger:
1) Registrer deg på Brønnøysund mot slike oppringninger. Dette hjelper mot mange. Selvfølgelig er det noe som heter "Spesielt viktige undersøkelser", "Snille organisasjoner" etc som er fritatt fra denne reservasjonen. (At reglene sier det er tillatt er vel egentlig det verste!!)

2) Dette betyr at du vil fortsatt motta slike @€$£& samtaler!
Så kommer det viktige:
Neste gang noen ringer så sier du at du har reservert deg mot slike samtaler og krever å få snakke med vedkommende sin sjef.
Du forklarer saken overfor sjefen og ber om å få komme på deres interne reservasjonsliste!

Det er denne interne reservasjonslisten som er det viktige!
Denne er felles for alle disse €#§& selskapene! Så når du er på denne reservasjonslisten blir du tatt ut fra telefonlisten til alle disse selskapene!

Selv får jeg vel mindre enn en slik samtale i året. Da er det gjerne i forbindelse med at jeg har snakket med en supporttelefon, og svart "ja" til å være med på en undersøkelse. (Da har jeg vært fornøyd).

(Når det gjelder "Stoppere" på gaten som spør om jeg virkelig ikke vil spandere 500 for at barna ikke drukner så svarer jeg alltid; "Selvfølgelig vil jeg ikke gi penger til det! Jeg trenger pengene selv til enda en Rolex.". Det er så herlig provoserende! De blir så sure! Akkurat som jeg ikke skal kunne gjøre som jeg vil med mine egne penger!)

8

Takk for tips, dette er på min to-do-list ved første anledning!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Kortbukser på menn er i det hele tatt et høyst problematisk konsept. Mannebein er en av naturens mindre estetisk vellykkede konstruksjoner, og svært få, om noen, menn kan stille i kortbukser med noensomhelst verdighet. Kortbukser er behagelige og praktiske når det er varmt, men om det skal brukes som argument kan vi like gjerne gå på jobb i joggebukser.

Kortbukser hører hjemme i sommermiljøer, om sommeren. Beveger man seg inn i byer, eller generelt i områder hvor det er firestrekers 4G-dekning, er det av hensyn til omgivelsene bedre å finne frem langbuksene. Dressjakke til kortbukser kan man fint bruke dersom målet er å se ut som man jobber i fruktavdelingen på KIWI.
 
Redigert:
Å sitte og klø i bena av trøtthet - og vi er bare halvveis...

Uten navn.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Kan ikke like at jeg lider av kronisk Sub-sug. Hjalp ikke at ferielektyren var "En verdensomseiling under havet" og "Havboka". Eller liker det litt, men kan ikke like at jeg strengt tatt ikke burde gjøre noe med det.....
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Tre timers gratis parkering på kjøpesenter i Danmark. Heilt topp - sidan me kun skulle ha ein kort stopp på veg til Hirtshals.
Kom tilbake ein time seinare til gul lapp på ruta. Skal vist ha parkeringsur i frontruta - noko eg tydelegvis ikkje har registrert. Surt!
Kunne ikkje sjå at det stod noko om parkeringsur på infoen - men alle andre bilar hadde det sjølvsagt. På bota står det spesifikt at klager på mail ikkje vil bli behandla. Klager må ringast inn mellom 11-14. Nokon som veit om det nyttar det å klage på slikt?
 
Tre timers gratis parkering på kjøpesenter i Danmark. Heilt topp - sidan me kun skulle ha ein kort stopp på veg til Hirtshals.
Kom tilbake ein time seinare til gul lapp på ruta. Skal vist ha parkeringsur i frontruta - noko eg tydelegvis ikkje har registrert. Surt!
Kunne ikkje sjå at det stod noko om parkeringsur på infoen - men alle andre bilar xx det sjølvsagt. På bota står det spesifikt at klager på mail ikkje vil bli behandla. Klager må ringast inn mellom 11-14. Nokon som veit om det nyttar det å klage på slikt?
Jeg har pådratt meg masse parkeringsbøter i Danmark uten å betale en eneste en av dem. Aldri hørt noe, hverken på kommunale plasser eller europark sine :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørn
Jeg har pådratt meg masse parkeringsbøter i Danmark uten å betale en eneste en av dem. Aldri hørt noe, hverken på kommunale plasser eller europark sine :)

jeg leste et eller annet sted at samarbeidet på dette området har blitt "bedre". Vær forsiktig hvis du vil prøve deg på å forsikre noe @Jørn....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: thomask og Jørn
Det kopimaskin-bildet bragte minnene til denne gamle "morofilmen".
Det er har ikke noe med shorts, sokker eller hofteholdere å gjøre. Derimot den er om sorte hull,,,

En gammel klassiker!

8