F.P.Journe-tråden

Er det bare meg, eller er den litt lite lesbar? Med tanke på mørk skive og gjenskinn? Altså ikke på illustrasjonsbildet, men på bildene BS22FLY har postet :)

Kan hende. Kan også hende at han har valgt vinklene ut fra hva som gjør skiva penest. Å stirre på FP.Journe-skiver og glemme at det er visere der har hendt før, har det blitt meg fortalt. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: thomask og Edzilla
For å få tråden back on track.

Liker veldig godt Chronometre Souverain, men ikke helt solgt på den hvite skiven.

Denne tror jeg imidlertid kunne gjort meg ganske lykkelig.

Tokyo 2005 edition.

csouv_face_pt_cuir.jpg


http://www.fpjourne.com/mobi/modele...ouverain-0.html?grp=retrospectivesCollections

Naturligvis en limititert versjon i 20 eksemplarer. Denne heldiggrisen har en.

Synes heller F.P. Journe Chronometre Souverain Black Label in 38 mm platinum er innertier.
dfb96464e63decce36f3ae88626a1a5d.jpg


FP%252520Journe%252520CS%252520Black%252520Label%2525201.jpg


FP%252520Journe%252520CS%252520Black%252520Label%2525202.jpg


 
@UJU ....... men ..... men ..... FPJ er jo ikke Råwlexxx? :)

Korrekt.
Vrangforestillinger er vanskelige saker....
Husker du han ene dude'n i barndomsvennegjengen som dro alle damene?
Alle ville liksom være bestekompis med ham for å på en måte sole seg litt i glansen. Eller bli smittet litt av mojo'en som det egentlig var.
Der har du det...;)
 
Kult at noen tar steget og går langt i å anskaffe seg disse relativt sjeldne/uvanlige modellene.
Hvordan foregikk anskaffelsesprosessen?

Hvilke muligheter har man for å anskaffe seg en CB da disse etter sigende skal være litt leie å få tak i?
Hadde vært veldig interessant å høre om mulige måter å skaffe seg en FPJ.
Har en viss idé om hvordan dere fikk tak i disse, men hadde vært usikker om jeg skulle gjort det samme selv.

@Havvo @Edzilla
Har dere et lynkurs i FPJ-innkjøp?
 
1) Ringe rundt til alle AD i Europa

2) Ventelister hos alle, så sette seg på liste alle steder

3) Eksempel: London får 2 stk i året og hadde nå i helgen når jeg snakket med dem 6 stk på venteliste.

4) Så satse litt på mer avsidesliggende AD og håpe en av de får en avbestilling, slik at du rykker frem i køen.

Jeg og Edzilla kjøpte hos to ulike AD'er.

5) Overføre betaling. Man får da beskjed i nettbanken at denne transaksjonen går til valutaregisteret og man må spesifisere hva betalingen gjelder og fylle ut en del ekstra felter siden beløpet er så stort.

6) Få tilsendt med Fedex. Fortolling foretas av Fedex når den ankommer Norge. International priority koster ca 4000kr med full forsikring fra sentral europa til Norge.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Har grei kontakt med Ginotti og hans sønn Shawn i Antwerpen @UJU
Gino Cukrowicz som er eier av butikken, er også en personlig venn av François-Paul Journe.
Så hvis du ønsker deg en F.P. Journe, så send meg en pm så skal vi nok ordne med en klokke til deg.
Screen Shot 2016-04-20 at 09.30.41.png
Screen Shot 2016-04-20 at 09.30.45.png

Shawn Metha og François-Paul Journe og Gino Cukrowicz



Men er du mann nok til å gå med en F.P. Journe da @UJU
Screen Shot 2016-04-20 at 09.29.42.png
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Preacher
Herlig.:)
Har ingen planer om en FPJ ennå @Edzilla
Bare litt artig at noen tar det ekstra bryderiet å anskaffe seg disse, og samtidig tråkker opp løypa for andre potensielle kjøpere.