I går rakk jeg innom F.P. Journe mellom slagene her i Geneve. Etter å ha blitt sluppet inn av sikkerhetsvakten fikk jeg umiddelbar oppmerksomheten til sjefen på stedet og en annen selger. Meget hyggelige folk. Jeg snakket min fransk som begynner å bli rusten, men klarte å gjøre meg forstått. Jeg regnet ikke med at de hadde CB inne og det hadde de heller ikke. De fikk inn en av dem pr.mnd. og ventelisten var faktisk bare til september i år.
Jeg ba om å få se på CS og de hadde både utgavene i platina og rødt gull. Jeg fikk prøve begge utgavene i gull, både den eldre modellen med guilloché skive og blå visere og den nye med skiven i gull og gull visere. Jag likte faktisk den eldre best. En aldeles nydelig klokke som ligger fantastisk på håndleddet. De hadde også boutique-utgaven i platina med sort skive, som bare lages i 2 eksemplarer i året, men den var alt for vanskelig å lese og ikke noe for mine aldrende øyne.
Jeg hadde bare tid til et kort besøk, men jeg har mer lyst på en Journe enn noen gang tidligere. Spørsmålet er CB eller CS. Siden det allerede er i alle fall 2 Chronometre Bleu på Tidssonen bør jeg kanskje ta en for gjengen å skilte med en Chronometre Souverain på en av de nærmeste GTG?