F.P.Journe-tråden

Nydelig. Den har den nye skiven i 18K gull, som er slipt ned, untatt tallene som er en del av urskiven.
Jeg skal til Geneve neste uke og tenkte å stikke innom F.P.Journe boutique. Hva kan man forvente seg at de har av modeller inne?

Send en mail å hør med de geneve@fpjourne.com
Er du heldig kan du også få en omvisning på fabrikken.
 
Har hatt sistem51 også jeg:)

Den føles ganske annerledes på armen ja. Det som føles mest likt ut som jeg har prøvd, tror jeg er Aquanaut.
 
I går rakk jeg innom F.P. Journe mellom slagene her i Geneve. Etter å ha blitt sluppet inn av sikkerhetsvakten fikk jeg umiddelbar oppmerksomheten til sjefen på stedet og en annen selger. Meget hyggelige folk. Jeg snakket min fransk som begynner å bli rusten, men klarte å gjøre meg forstått. Jeg regnet ikke med at de hadde CB inne og det hadde de heller ikke. De fikk inn en av dem pr.mnd. og ventelisten var faktisk bare til september i år.
Jeg ba om å få se på CS og de hadde både utgavene i platina og rødt gull. Jeg fikk prøve begge utgavene i gull, både den eldre modellen med guilloché skive og blå visere og den nye med skiven i gull og gull visere. Jag likte faktisk den eldre best. En aldeles nydelig klokke som ligger fantastisk på håndleddet. De hadde også boutique-utgaven i platina med sort skive, som bare lages i 2 eksemplarer i året, men den var alt for vanskelig å lese og ikke noe for mine aldrende øyne.
Jeg hadde bare tid til et kort besøk, men jeg har mer lyst på en Journe enn noen gang tidligere. Spørsmålet er CB eller CS. Siden det allerede er i alle fall 2 Chronometre Bleu på Tidssonen bør jeg kanskje ta en for gjengen å skilte med en Chronometre Souverain på en av de nærmeste GTG?
 
Spørsmålet er CB eller CS. Siden det allerede er i alle fall 2 Chronometre Bleu på Tidssonen bør jeg kanskje ta en for gjengen å skilte med en Chronometre Souverain på en av de nærmeste GTG?

Svaret er kjøp den du vil ha. Men det hadde vært morro med en CS på neste GTG.
Uansett hvilken modell du ender opp med. Så er de alle et kunstverk.
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Hver gang jeg prøver CS, så får jeg så sykt lyst på den. Fullt på høyde med den blå etter min mening..Jeg har forelsket meg litt i Platina'n.
 
Her er bilde fra når jeg prøvde den i London:

image.jpeg
image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Enig med @Havvo. Den i platina er utrolig lekker. Deilig med vekten og varmen platina gir kassen.
Men for meg blir den litt for lik den lille blå. Så skulle jeg dratt kortene i dag, så hadde jeg nok valgt en "vintage": F.P. Journe Octa Reserve de Marche, med gullskive og kasse i platina.
F.P.%2BJourne%2BOcta%2BReserve%2Bde%2BMarche%2Bsteel%2B1.jpg


home_image.3703748.jpg


Deler også denne katalogen fra 2005
 
Veldig fornøyd med min CB. Klokken blir finere for hver dag
Er det noen som kan forklare meg følgende. Gangreserven er oppgitt til 56 timer. Nå har jeg testet den 2 ganger og gangreserven på min klokke er 67 timer!!! Hvordan er dette mulig? Trodde kanskje man kunne oppleve kortere gangreserve, men 11 timer lengre?
Uansett, jeg klager ikke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Om jeg husker @Edzilla rett, sa han noe om at de oppgitte 56 timene er de timene FPJ går god for full trøkk i urverket og med det den nøyaktighet de lover. Utover disse timene ville de ikke garantere for denne nøyaktigheten, og derav den 'lave' gangreserven(?).

Det stemmer som @Skogsmatrosen sier.
Men en annen fun facts er at Octaverket er egentlig ett åttedagersverk. Faktisk verdens første åttedagrs automaticverk. Men for å kunne gi maks presisjon så er disse tunet ned til hhv: 120 timer +- 12, og for de to nye modellene: Octa Divine og Quantième Perpétuel 160 timer +- 12 timer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher