Hva er den riktige størrelsen på en dressklokke?

Det tok en uventet vending. La oss håpe vi aldri blir USA. Dere kan fremdeles sove trygt om natten gutter. I løpet av livene våre har terrorstaristikken i vest-Europa gått jevnt og trutt nedover og det har aldri vært tryggere å være europeer enn nå.
 
En tråd om egenskaper ved en dykkerklokke hadde nok ikke fått like mange kommentarer av typen "alle klokker med minimum 10bar er like velegnet til snorkling" og "det viktigste er svømmeføtter og harpun".

Jeg mener at en dressklokke ikke nødvendigvis er det samme som en klokke man kan bruke til dress. Mange her bruker nok dress stort sett hver dag, og gjerne med ulike typer klokker - det meste er lov i disse tider i de fleste situasjoner. Det betyr ikke nødvendigvis at dette er dressklokker.

For de som ikke er interessert i konseptet dressklokke utover at de fleste klokker kan brukes til dress, er dette antakeligvis ikke en veldig relevant tråd. For min del synes jeg det er interessant å se hvilke tanker andre har rundt en dressklokkes størrelse, materialvalg og komplikasjoner.
 
Meld deg inn i en klubb, du vil få deg en flott hobby og høynet beredskap - whats not to like ?
Tom

Medlemskap i pistolklubb gir (dessverre) ikke bæretilatelse. Dessuten; våpen på kropp gjør at dressen ikke sitter like bra på kroppen. Hva er viktigst? Å se bra ut eller ha "høynet beredskap"? Personlig foretrekker jeg å se bra ut. En pistol gjør meg uansett ikke bombesikker.

Hadde jeg gått oftere i dress så hadde nok valget falt på en JLC MUT med sølv skive. Usikker på størrelse, men den sitter som et skudd. Peneste klokken jeg noen gang har prøvd på hånden.
 
Medlemskap i pistolklubb gir (dessverre) ikke bæretilatelse. Dessuten; våpen på kropp gjør at dressen ikke sitter like bra på kroppen. Hva er viktigst? Å se bra ut eller ha "høynet beredskap"? Personlig foretrekker jeg å se bra ut. En pistol gjør meg uansett ikke bombesikker.

Hadde jeg gått oftere i dress så hadde nok valget falt på en JLC MUT med sølv skive. Usikker på størrelse, men den sitter som et skudd. Peneste klokken jeg noen gang har prøvd på hånden.
Det er helt greit at det bare en slike som @Tom Henriksen som kan gå med pistol. Jeg klarer ikke å se at sivile noensinne skal kunne gå med pistol under dressjakka. I tillegg så er jeg farlig nok som jeg er på styrerommene:cool:
 
Det er helt greit at det bare en slike som @Tom Henriksen som kan gå med pistol. Jeg klarer ikke å se at sivile noensinne skal kunne gå med pistol under dressjakka. I tillegg så er jeg farlig nok som jeg er på styrerommene:cool:
@The Player : dette har vi snakket om i en tidligere tråd, du får jo ikke pistolen din under de tettsittende dressene du benytter:

:D