Hva er den riktige størrelsen på en dressklokke?

Går sjelden i dress/smoking men ved disse anledningene er det enten 1675 Rootbeer nipple dial eller sub 6536. (Dvs 40mm - 39mm)
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: hagsve
Fasit: 38mm diameter.;)
Det viktigste er vel om remmen matcher belte og sko?o_O

12568269_961198840635852_1851710041_n.jpg
 
Det verste jeg ser er pulsklokker/G-Shock etc til dress.. Det er så noldus som det går ann! Det er verre enn slitte hvite joggesko til dressen.. Nesten...

For meg skal et dress-ur være lavere enn man kan tillate seg ved mer sporty antrekk. Helst uten alt for mye dill og dall på skiva, men her tar jeg meg i å synde mot meg selv, da jeg syns min Zenith 410 er flott til dress, selv om det har en bråte med komplikasjoner og chrono.

Jeg syns DJII er flott til dress, men enig i at den kan bli litt stor og litt for flashy om det er et stivt selskap (les: smoking). Da bør man ha sort skinnrem og noe elegant og pent i størrelsesorden 37-40mm.

Samtidig tror jeg at jeg kommer til å bruke Daytona til dress når den kommer i hus..
 
Så det dere sier her er at vi kan ikke bruke en "sports Rolex " på 40 mm som sub eller GMT til formelt antrekk - Galla ?
Kongen er ihvertfall oppegående nok til å bruke sin GMT 1675 uansett, han kjøper heller ikke de billigste skoene på Eurosko og lar være å pusse dem.
Tom
 
Så det dere sier her er at vi kan ikke bruke en "sports Rolex " på 40 mm som sub eller GMT til formelt antrekk - Galla ?
Kongen er ihvertfall oppegående nok til å bruke sin GMT 1675 uansett, han kjøper heller ikke de billigste skoene på Eurosko og lar være å pusse dem.
Tom

Da er ihvertfall kongen bedre enn sin sønn som tidvis bruker pulsklokke til finstasen :)
 
Så det dere sier her er at vi kan ikke bruke en "sports Rolex " på 40 mm som sub eller GMT til formelt antrekk - Galla ?
Kongen er ihvertfall oppegående nok til å bruke sin GMT 1675 uansett, han kjøper heller ikke de billigste skoene på Eurosko og lar være å pusse dem.
Tom

Sports er innafor, hvis den er vintage ;)
Det blir vell ikke det store problemet for deg :)
 
36-39 mm
Det viktigste er at den glir inn/ut av mansjetten.
 
Finnes ingen fasit på størrelse.

Kommer an på kasseform, lugs, størrelse på håndleddet, utforming bezel, mye/lite hår på armene, type reim og antall visere.

Kjøper man en klokke som er definert/er akseptert som dressklokke fra en respektert og anerkjent produsent så vil man sjeldent bomme. Går man for en IWC portuguese på 44mm, Rolex daydate eller type Calatrava så er det en UTMERKET dressklokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
På tide å fyre opp litt :) Mener asylet her at så lenge du har en slim "pen" klokke 36-40mm så slipper du unna med en dårlig tilpasset krøllete Dressmann dress og WTF - upussete sorte sko?
Ser vi mot England slipper du unna med en godt brukt men pen dress /Tweed så lenge du har blankpolerte sko. Tar du Italienere er det mere nymotens bekledning som er hovedfokus og drit i klokke og skopuss.

Personlig er jeg mest opptatt av at dress / Gallauniform er dannet, sko er spit-shine og klokke er et vintage Rolex som f.eks. GMT Rootbeer, Sub 6536 eller 1680 RedSub. - alle på lenke. I disse ISIL tider er det også vel så viktig å ha en Glock 34 inside pants på korsryggen og en Emerson CQB folder i høyre lomme. :mad:
Tom