Klokkekjøp 2011

Gratulerer fin klokke, fant en fin samling inkl Longines. Noen som vet hvilken klokke modell den chrono'en nederst til høyre på bildet er?

groupshot.jpg
 
Håper å oppfylle drømmen om en av disse ila året:

Jorg Hysek Abyss Explorer, vokser ikke akkurat på trær, så det kan ta sin tid.... Går eventuelt for stål, bare så det er sagt :)
jor_05b.png


GMT Master II:
2345069582_437735227f.jpg


Perrelet Skeleton:
perrelet-skeleton-chronograph.jpg


En eller annen IWC Portuguese kanskje?
iwc_portuguese_1.jpg




Christian
 
Hei, etter store daglige doser av denne siden er man jo blitt miljøskadd. Jeg innser jo at jeg har alt for få klokker - og må gjøre noe med det. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe en Longines chronograph men har funnet ut at jeg vil la min nyrestaurerte ***Flagship skinne en stund før jeg kjøper ei dyr klokke. Ser jo at Seiko har mye fint. Tenkte på en diver men kom over denne som jeg syns er flott og fikk i tillegg hakeslepp når jeg så prisen. Kjenner noen av dere til denne, urverket er jo en gammel traver?

http://www.creationwatches.com/prod...ic-nylon-mens-watch-snk809k2-snk809-1713.html

Og denne i lys farge som et sporty alternativ til min bedre halvdel når hun ikke bruker sin nye Longines Conquest:

http://www.creationwatches.com/prod...men-s-watch-snk803k2-snk803k-snk803-1896.html
 
Har blitt besatt av tanken på en Panerai, og har da spesielt blitt helt betatt av PAM 233, men er desverre altfor dyr slik min hjemmelige status er for øyeblikket. Så får se om det blir en rimeligere Panerai i løpet av året, eller om jeg klarer å vente til jeg får spart opp slike summer (noe som vil ta mange vintre desverre).

Men som så mange andre sier så endres denne følelsen seg hver dag, ettersom jeg ser så utrolig mange flotte ur her på forumet :p
 
Vi skriver 4. januar og jeg har foretatt 4 klokkekjøp så langt i 2011... Men, så har det heldigvis gått 4 ut også... og 2 til er på vei ut :)
 
Jeg har en ny forelskelse! :D Det er farlig å surfe så mye på Patek-forumene ...

Patek5296_03.jpg


Patek5296_06.jpg
 
må ha meg en Panerai og en Rolex iløpet av 2011 :D ,men vet ikke hvilken modeller... må jo ha meg en 116610 også kanskje en PAM329 eller kanskje bare flippe helt ut å gå for en 305 ... litt betenkt på størrelsen -hmmm, jaja i mellomtiden er det bare å jobbe på :D 2011 kan jo bli gøy :D:D :cool:
 
Longines Heritage L3.674.4.50.0 skal handles, snarest!
Ulysse Nardin Dual date er en av de vakreste ur jeg vet om............
IWC Pilots Classic IW371701 har jeg lyst på.
Fortsette å styre klar av Rolex hysteriet.
 
Jeg skjønner min nye interesse kommer til å bli dyr.

Mye tyder på at omega seamaster vintage kommer snart.

Ellers blir det minimum et ur til i løpet av tidlig vår, men hva det blir gjenstår å se siden jeg har store problemer med beslutningsvegring.

De to planlagte kjøpene ble unnagjort i årets første uke. Jeg er kjempefornøyd med begge klokkene men føler vel ikke jeg er ferdig. Siden klokke nr 2 ble en rimelig Orient så synes jeg vel egentlig ikke det helt kan telle heller.

Jeg tror jeg skal gjøre et forsøk på å spare opp til en drøm.

Har sykt lyst på en Speedmaster pro. eller kanskje tør jeg håpe at jeg klarer å spare til en rolex. Drømmer akkurat nå om både explorer og sub no date. Å kjøpe Begge blir uaktuelt og det spørs om jeg klarer å la være å hoppe på andre tilbud underveis i spareprosessen.

Flere kjøp blir det i hvertfall.:D