Klokkekjøp 2011

"Talefeil"

Selvfølgelig! Dual Time
Denne:
UN.jpg

Jeg skjønner min nye interesse kommer til å bli dyr.

Mye tyder på at omega seamaster vintage kommer snart.

Ellers blir det minimum et ur til i løpet av tidlig vår, men hva det blir gjenstår å se siden jeg har store problemer med beslutningsvegring.

De to planlagte kjøpene ble unnagjort i årets første uke. Jeg er kjempefornøyd med begge klokkene men føler vel ikke jeg er ferdig. Siden klokke nr 2 ble en rimelig Orient så synes jeg vel egentlig ikke det helt kan telle heller.

Jeg tror jeg skal gjøre et forsøk på å spare opp til en drøm.

Har sykt lyst på en Speedmaster pro. eller kanskje tør jeg håpe at jeg klarer å spare til en rolex. Drømmer akkurat nå om både explorer og sub no date. Å kjøpe Begge blir uaktuelt og det spørs om jeg klarer å la være å hoppe på andre tilbud underveis i spareprosessen.

Flere kjøp blir det i hvertfall.:D

Om jeg raner en bank skal jeg skaffe meg en Patek og AP..

Uansett skal jeg prøve å få kloa i en Panerai 111 eller 104.

Har lyst på et stort ur i år. Kan hende jeg i et svakt øyeblikk kjøper en dustete bentley eller no, men det er mye annet som frister mer. Pam 312 og evt en deepsea er alterativer. Er blitt superglad i rolex, så om jeg virkelig skal ha bare ett ur til så blir det deepsea om jeg klarer å leve med lenken. uvisst.
Nyegamle JlC dykkeren virker også veldig fristende i europa edition.

Det skal i alle fall bli 1 ur til i år.

Kjøp av ur 2011

Jeg venter i lengsel og smerte på min "grail". Den befinner seg i Sverige, men er ved hjelp av Fedex på full fart til min dør. Det er faktisk den første gangen jeg har kjøpt et helt ubesudlet ur, men sikkert ikke den siste ;)

Har ikke tenkt å røpe hva det er før unboxing, men skal gi alle de kloke hodene her inne en ledetråd;

Lyden som (engelske) humler lager.

Anyone?

Jeg venter i lengsel og smerte på min "grail". Den befinner seg i Sverige, men er ved hjelp av Fedex på full fart til min dør. Det er faktisk den første gangen jeg har kjøpt et helt ubesudlet ur, men sikkert ikke den siste ;)

Har ikke tenkt å røpe hva det er før unboxing, men skal gi alle de kloke hodene her inne en ledetråd;

Anyone?

Speedmaster?

Har vel ingen spesifikke planer, men kjøper hvis det dukker opp noe jeg "vil ha".. Akkurat nå er det Longines Hydroconquest 41mm på vei over havet ;)

Anyone?

Rousp og Hopalong hadde helt rett - Buzz, Buzz Aldrin, Speedmaster Pro. Jeg vet ikke om jeg er mest imponert eller mest skremt ;)

Kjøpte du fra gråmarkedsforhandleren som diskuteres nå?

Ja, det var det jeg gjorde. Etterpå tenkte jeg at jeg jo kunne ha tatt en telefon til f eks Haugesund og hørt hva de kunne solgt uret for. Tror jeg kjøper fra AD neste gang dersom ikke prisforskjellen (til slutt) er avskrekkende.