Å så begynner showet. Eller manko på show om du vil.
Husker ikke nå hvilke retter jeg bestilte. Men det jeg husker er følgende
SIDES & CONDIMENTS
NASHTA
Vi hadde en annen forrett også. Men husker ikke hva det var. Å når jeg ser på bildet så er jeg usikker på hva det er.....
Uidentifisert forrett
Dosa, Chettinad Duck, Coconut Chutney
Chicken Butter Masala
Indian Onion & Green Chilli
Wild Boar Vindaloo
Husker ikke nå hvilke retter jeg bestilte. Men det jeg husker er følgende
SIDES & CONDIMENTS
- Basmati ris: Smakte som basmati ris skal være. Hvert riskorn er perfekt kokt, mildt krydret.
- Indian Onion & Green Chilli Salad: Nesten flaut å si det. Men denne var den beste "retten" av alt som ble servert denne kvelden. Enkel, frisk, tror de kanskje har "syltet" løken. I alle fall latt den ligge i vann med noe eddik og sukker. Veldig god var den.
- Naan brød, granateple og minte raita.
- Wild Boar Vindaloo. Villsvin ragu om du vil. Denne var så trå at jeg nesten ble pinlig berørt. Smakte langt fra villsvin. Heller en trå storfebif som har blitt kokt opp alt for mange ganger. Bra med styrke skal de ha. Men for mange krydder som krangler om oppmerksomheten. Har spist Vindaloo mange ganger. Men denne var godt nedpå den nedre halvdelen av listen. Å temmelig nær bunnen. Tårene triller. Å ikke av styrke
- Chicken Butter Masala: Store biter av kylling som var tørr og ganske så kompakt i konsistensen. Som DJ Dan ville ha sagt: Ikkje braaa! Tandoori Hut på Sagene lager en bedre Chicken Butter enn denne...
NASHTA
- Dosa, Chettinad Duck, Coconut Chutney: Dandert som ett kremmerhus av noe som kan minne om en mellomting av pannekake og kromkake. Denne smakte bedre. Men ikke direkte spennende. Anden var helt ok. Ikke direkte mør. Men ikke helt inntørket heller. Men man smakte mere krydder og kokkosnøttmelk, enn and, krydder, kokkosnøtt osv. Alt glir på en måte inn i hverandre, å blir til en masse, mer enn en smaksbombe av en opplevelse hvis du forstår hva jeg mener. Rotten Remy i filmen Ratatouille illustrerer fint det jeg mener her.
Vi hadde en annen forrett også. Men husker ikke hva det var. Å når jeg ser på bildet så er jeg usikker på hva det er.....
Uidentifisert forrett
Dosa, Chettinad Duck, Coconut Chutney
Chicken Butter Masala
Indian Onion & Green Chilli
Wild Boar Vindaloo